کد خبر: ۳۶۵۱

حکیم مهر - نخستین همایش شهدای خانواده بزرگ دامپزشکی به همت سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای این همایش که با حضور یادگاران شهدای دامپزشک، مسئولین سازمان نظام دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دیگر فعالان عرصه دامپزشکی برگزار شد، گروه موزیک دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و قطعاتی چون مارش عملیات و موسیقی‌های دفاع مقدس به اجرای برنامه پرداخت.
دکتر تاجیک رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در سخنان کوتاهی گفت: دامپزشکان از فعالترین چهره ها در دوران دفاع مقدس بودند.
وی با بیان خاطره ای از شهید حاتمی گفت: فداکاریها و رشادت آن شهید بزرگوار در جنگ تحمیلی و لحظاتی که با او و دیگر همسنگران دامپزشکمان داشتیم خاطرات شیرینی را برای من به یادگار گذاشته است.
دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی نیز در این همایش با اشاره به رشادتهای جوانان ایران در سالهای دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای دامپزشکی را گرامیداشت،
 وی با بیان اینکه دفاع مقدس تجدید حیات افتخار آفرین برای ملت ایران بود گفت: هر چند دفاع مقدس همراه با تلخی‌ها، مرارت‌ها و از دست دادن بهترین فرزندان ملت ایران همراه شد اما تجدید حیات افتخار آفرین برای ملت ما و گشایش راه جدیدی به سوی نجات و روشنایی در برابر بشریت بود.
وی دفاع مقدس ملت ایران را تجلی سنت‌های الهی و ارزش‌های والای انسانی دانست و افزود: دوران دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور یکپارچه ملتی مؤمن و موحد بود که برای دفاع از هستی و سرزمین و فرهنگ خود به پا خاست.
دکتر آقامیری در خصوص نقش دامپزشکان در دوران دفاع مقدس گفت: نگاهی گذرا به حماسه هشت سال دفاع مقدس به خوبی نمایان می‌سازد که دامپزشکان، این سربازان گمنان عرصه بهداشت همگام با سایر آحاد ملت به فرمان پیر جماران لبیک گفته و با فدا نمودن جانشان در راه ایران اسلامی دین خود را ادا کردند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی تکریم و تعظیم شهیدان خانواده بزرگ دامپزشکی به منظور آشنایی نسل جوان و دانشجویان دامپزشکی با فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس را ارزشمند و امری ضروری عنوان کرد.
وی در پایان تصریح کرد: در این همایش که، مقدس به نام شهدای دامپزشکی عهد و پیمان دوباره می‌بندیم که همچنان ثابت و استوار به اصول انقلاب و رهبری و ارزشهای آن وفادار باشیم و تا آخرین قطره خون همانند حماسه دفاع مقدس آماده جانفشانی باشیم.
در ادامه این نشست سردار سرتیپ پاسدار فتحیان رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی از شهید و شهادت و جایگاه رفیع این انسانها در نزد خداوند متعال گفت.
وی با بیان روایتی از مرحوم حضرت آیت الله بهجت (قدس ا... نفسه الزکیه) در خصوص اینکه در روز قیامت خداوند از شهدا می خواهد جایگاه ابدی خویش را خود تعیین کنند تصریح کرد: خوشا به حال شهدای دامپزشکی.
حجت الاسلام عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در سخنانی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره شهدا گفت: بنابر آیات قرآن کسانی که در راه خدا کشته شده اند را نباید مرده پنداشت، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. آنهم روزی بی حساب، وی سپس دعا کرد شهدای دامپزشکی با شهدای کربلا همنشین باشند.
در ادامه این مراسم دکتر عربشاهی رئیس شورای نظام دامپزشکی قم که در کارنامه فعالیتهایش هفت سال حضور در جنگ تحمیلی و ارائه خدمات متنوع به رزمندگان اسلام را دارد از دامپزشکان گفت و نقش ارزشمندی که این قشر در سالهای دفاع مقدس ایفا کردند.
وی که سرهنگ بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز هست کنترل سلامت و بهداشت آب  و مواد غذایی برای حماسه آفرینان کشور را از خدمات ارزشمند دامپزشکان برای فرزندان ایران در جنگ تحمیلی عنوان کرد.
دکتر عربشاهی به بیان خاطراتی از عملکرد دامپزشکان برای رفاه بیشتر رزمندگان در سالهای دفاع مقدس پرداخت و گفت: در هر عملیاتی که صورت می گرفت دامپزشکان خط سوم بودند و به خصوص بهداشت آب منطقه ای را که در آن عملیات صورت گرفته بود کنترل می کردند و هیچ کس بدون تایید دامپزشکان از آبهای مناطق جنگی استفاده نمی کرد.
 دکتر عربشاهی خاطر نشان کرد: دامپزشکان آنچنان جایگاه ارزشمندی در جنگ تحمیلی داشتند که  امیدوارم در آینده بیشتر به شرح آن پرداخته شود.
 در ادامه این مراسم از خانواده های شهید علیرضا فقیه میرزائی و شهید پورمهدی  که دو سالن از سالن‌های آموزش دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مزین به نام این شهدای بزرگوار است به نمایندگی از خانواده های شهدای عرصه دامپزشکی با اهدای لوح تقدیر شد.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه