کد خبر: ۳۶۸۲

حکیم مهر - در حالی که رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان به تازگی از قرنطینه‏های سازمان دامپزشکی انتقاد کرده بود رئیس سازمان دامپزشکی کشور به این اظهارات واکنش نشان داد.

دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با متخلفان داخلی برخورد جدی دارد. اما پیگیری واکسنهای دامی عرضه شده در کشور افغانستان در حوزه کاری ما نیست.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: گزارشی کلی از نمونه های تقلبی واکسنهای دامی با برچسب موسسه رازی و ظروفی مشابه در برخی از نقاط کشور افغانستان رسیده است که این سازمان پیگیریهای خود را اعمال می کند و اگر از سوی جمهوری اسلامی ایران چنین اقدامی انجام شده باشد، به شدت برخورد می شود.
دکتر محسن دستور افزود: با موارد تقلب و مخالف قانون دامپزشکی برخورد جدی خواهد شد.

قرنطینه در مرزهای کشور با تمام قدرت انجام می شود
وی با اعلام اینکه با وجود کمبود نیروی دامپزشک در کشور مواجه هستیم خاطرنشان کرد: کمبود نیرو دلیلی بر کوتاهی در حوزه قرنطینه نیست. بلکه سازمان دامپزشکی با تمام قدرت در مسایل قرنطینه ای حضور خواهد یافت.
دستور ادامه داد: مسایلی چون قاچاق دام و یا ورود غیر مجاز اتفاقی است که از چشم قرنطینه ها به دور است.
وی تصریح کرد: در جاهایی که امکان ورود غیر مجاز دام وجود دارد، موارد قرنطینه ای و نظارتهای سازمان دامپزشکی شدید است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی 14 مهر یادآور شد: تلاش این سازمان فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این رشته است.
دستور با اعلام اینکه در برنامه داریم و طرحهایی نیز برای واگذاری تصدی گریها به بخش خصوصی در دست انجام است، تاکید کرد: با توجه به رسالت سازمان دامپزشکی در حفظ امنیت غذایی با اعمال شرایط بهداشتی، پیگیر هستیم که راهکارهای جذب نیرو، استخدام و به کارگماری فارغ التحصیلان این رشته و واسپاری بخشی از ماموریتها به بخش خوصی را بررسی و اجرایی کنیم.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه