کد خبر: ۳۷۳۴

حکیم مهر - در صورتی که دامپزشکی وظیفه خطیر خود مبنی بر سلامت غذا و پروتئین مورد مصرف خانوارهای ایرانی را به خوبی انجام ندهد، سلامت مردم و امنیت جامعه به خطر خواهد افتاد.

رییس هیات تحقیق و تفحص از واردات دام زنده با اعلام این مطلب گفت: دامپزشکی حرفه بسیار مهم و خطیری است که در حقیقت در حوزه سلامت و امنیت جامعه باید دیده شده و به اندازه اهمیت آن مورد توجه قرار گیرد.

احمدعلی کیخا افزود: پروتئین مورد مصرف مردم از طریق دام تولید می شود که باید سلامت آن به عنوان اصلی ترین عنصر غذایی مردم کشور تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: دامداری و فرآوری شیر و گوشت همچنین نقش موثری در اقتصاد کشور دارد که ارتباط آن با دامپزشکی و تایید سلامت و صحت آن علاوه بر افزایش سطح بهداشت مردم و کاهش بیماریها در اقتصاد کشور تاثیر مستقیمی داشته و موجب پویایی آن می شود.

کیخا ادامه داد: ایران در منطقه ای قرار گرفته که کشورهای اطراف از بهداشت بالای دامی برخوردار نیستند و ممکن است از طریق مرزها، انواع آلودگی به کشور سرایت کند. لذا دولت و مجلس باید ظرفیتهای مورد نیاز دامپزشکی را برای کنترل سلامت جامعه فراهم کنند.

 تشکلهای قوی در حوزه دامپزشکی وجود ندارد

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اظهار امیدواری کرد: هر ساله به مناسبت گرامیداشت روز دامپزشکی، به جای بیانیه ها و سخنرانیها، اقدامات عملی در جهت تقویت این گروه انجام شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود تشکلهای قوی در حوزه دامپزشکی ایجاد شده و با ساماندهی پزشکان در حوزه دامی، سلامت جامعه را در کشور تضمین کنند.

نظر شما
ادامه