کد خبر: ۳۷۹۸

حکیم مهر - استاندار فارس گفت: بسیاری از مباحث حوزه سلامت را باید در بخش دامپزشکی واکاوی کرد.
روح الله احمدزاده در دیدار با اعضای شورای نظام دامپزشکی فارس ضمن مهم قلمداد کردن مقوله دامپزشکی در کشور گفت: امروز در کشور آنقدر که به پزشکی اهمیت داده می شود، دامپزشکی در حاشیه قرار گرفته است.

وی افزود: بخش عمده ای از سلامت مردم در بحث تغذیه از شاهراه دامپزشکی گذر می کند به همین خاطر این بخش مهم و قابل توجه است.

استاندار فارس در ادامه به ارتباط مستقیم غذا و سلامت در بدن انسان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان فارس مصرف غذاهای فست فود و بیرون بر بسیار زیاد است و با توجه به زیاد بودن تقاضا نمی توان مدیریتی از این باب اعمال کرد امابر روی مواد اولیه مصرفی این غذاها باید مدیریت صحیح و اصولی اعمال شود.

احمد زاده گفت: جایگاه نظام پزشکی در کشور بسیار حیاتی است چراکه در بحث پزشکی ما هزینه های گزافی را صرف امور درمانی می کنیم حال آنکه با سرمایه گذاری بر روی بخش دامپزشکی می توان از بروز بسیاری از همین بیماریها جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: باید سطح دخالت دامپزشکی در امور بهداشتی و بیماریهای دامی بیشتر شود و مطالبات خود در این زمینه را گسترش دهد تا تولید کنندگان و صنعتگران خود را ملزم به رعایت اصول بهداشت دام کنند چراکه به علت صنعتی نبودن تولید دام در استان نظارت بر دامداریها به مراتب مشکل تر است.
 

نظر شما
ادامه