کد خبر: ۳۸۳۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» از ارائه خدمات بهداشتی سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام در مناطق زلزله‌زده خبر داد ...



حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ارائه خدمات بهداشتی سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام در مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» گفت: سازمان دامپزشکی بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه غرب کشور با استراتژی‌های خاص جلساتی را برگزار کرد و ما نیز بلافاصله در جلسه مدیریت بحران استانداری حضور پیدا کردیم، جلسات هماهنگی را انجام و اکیپ‌ها را اعزام کردیم.

وی ادامه داد: طی این چندروز در ۴ استان قصرشیرین، پل‌دختر، دالاهو و کرمانشاه دام‌های تلف شده را از این استان‌ها پاکسازی کردیم که در این بین ۴۵۰۰ دام تلف شده در این استان ها گزارش شد.

تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری مشترک انسان و دام در مناطق زلزله زده

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: همکاران سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از سرایت انواع بیماری این دام‌های تلف شده را دفن کردند و برای 500 دام زنده داروی ضدانگل رایگان، سم پاشی و واکسیناسیون برای جلوگیری از بیماری مشترک انسان و دام طی این چند روز انجام شده است.

رفیعی پور اضافه کرد: طی چند روز گذشته در شهرستان سرپل ذهاب ارائه خدمات بهداشتی را آغاز کردیم و امیدواریم با ادامه خدمت رسانی و با کمک استان‌های همدان، ایلام، کردستان و لرستان، نیازهای مردم را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی همه توان خود را برای حفظ باقی مانده جمعیت دامی با انجام عملیات، ضدعفونی، واکسیناسیون ودفن بهداشتی لاشه ها به منظور تامین سلامت مردم منطقه با اعزام اکیپ های دامپزشکی به کار گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: در حال حاضر اقدامات خوبی از سوی سازمان دامپزشکی صورت گرفته است، به طوری که در مناطق زلزله‌زده شیوع هیچ بیماری از سوی دام‌ها گزارش نشده است و تا به امروز با دفن بهداشتی به موقع از شیوع بیماری‌های واگیردار جلوگیری شده است.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خازنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
موفق و سربلند باشی جناب دکتر رفیعی پور
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از دفن بهداشتی لاشه ۱۰۲۰۰ رأس دام سبک و ۳۰۰ رأس دام سنگین تلف شده در مناطق زلزله زده خبر داد.
نظر شما
ادامه