کد خبر: ۳۸۶۱۷
 

یک کمپانی آمریکایی ادعا کرده است که می تواند از بدن گاوها پادتن هایی را استخراج کند که به وسیله آن، می توان با بیماری های زیکا، ابولا، دیابت، سرطان و آنفلوانزا مبارزه نمود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، خواه مصرف کننده ها متوجه این مسئله باشند یا نه، محصولات جانبی حاصل از گوشت گاوها، قطعا وضعیت زندگی ما را بهتر می کند.

گاوها برای انسان ها، بسیار سودمند هستند و زمانی که انسان بیمار می شود، منبع ویتامینی خوبی برای او به حساب می آیند. انسولین و گلوکاگون به دست آمده از آنها، در درمان دیابت و هایپوگلیسمیا بسیار مفید است. پرولاکتین موجود در گوشت، شیردهی را بهبود می بخشد. مغز استخوان آن، برای درمان اختلالات خونی استفاده می شود. غضروف نرم موجود در آن، در جراحی های پلاستیک کاربرد دارد. پودر استخوان آن، منبعی غنی از کلسیم و فسفر است. هپارین موجود در آن، فرآورده ای ضد انعقاد خون است. همچنین از دریچه های قلب گاو، در جراحی های قلب استفاده می کنند.

صنعت گاوداری، مدام در تلاش است تا راه های جدید و مبتکرانه ای بیابد تا بتواند از تمامی قسمت های بدن گاو، استفاده کند.

شرکتی به نام  SAB Biotherapeutics Inc، پیشرفت های عظیمی در این زمینه داشته است. این شرکت زیست دارویی که در شهر سیو فالز آمریکا قرار دارد، از علوم پیشرفته ای استفاده می کند تا از بدن گاوها پادتن هایی برای درمان انواع مشکلات سلامتی استخراج کند.

به طور کلی باید گفت که گاوهایی که برخی از  DNA های انسانی را در خود دارند، به دنبال واکسن هایی که به آن ها تزریق می شود، پادتن هایی برای مبارزه با انواع بیماری ها تولید می کنند. پلاسما، بعد از جدا شدن از خون، استریل می شود و پادتن های موجود در آن، می توانند در مبارزه با بیماری هایی مانند ابولا، زیکا، سرطان، دیابت و آنفلوانزا مورد استفاده قرار گیرند .

این کارخانه که جدیدا کار خود را آغاز کرده است، اخیرا آزمایش های بالینی خود را بر روی ویروس آنفلوانزا آغاز کرده است. بنابر مقاله ای که در مجله  Dairy Herd Management چاپ شده است، شرکت  SAB آماده است تا روش های درمانی جدیدی را برای بیماری آنفلوانزا پیدا کند.

این کارخانه تازه کار، تنها با استفاده از 20 درصد از ظرفیت کارخانه خود، می تواند این پادتن ها را بسازد و به تقاضای جهانی در این زمینه پاسخ دهد .

 
 
نظر شما
ادامه