کد خبر: ۳۸۷۳

حکیم مهر -  هفتمین همایش سراسری و دومین کنفرانس منطقه‌ای انگل شناسی و بیماری‌های انگلی ایران، 27 تا 29 مهر ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دکتر حسین کشاورز، دبیر علمی این همایش گفت: هفتمین همایش سراسری و دومین کنفرانس منطقه‌ای انگل شناسی و بیماری‌های انگلی ایران، به همت انجمن علمی انگل شناسی ایران و حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور میهمانان خارجی از کشورهای اتریش، عراق و ترکیه، طی سه روز در سالن همایش‌های بیمارستان امام(ره) برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش برگزیده دستاورد فعالیت‌های پژوهشی محققین در زمینه انگل شناسی و بیماریهای انگلی ارائه می‌شود و امیدواریم که مباحث علمی این همایش در حل مسائل و رفع مشکلات بیماری‌های انگلی راهگشا باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره گفت: میزان شیوع و بروز برخی از عفونت‌های انگلی کرمی، مانند اسکاریازیس، تریکوریازیس و عفونت‌های ناشی از کرم‌های قلابدار به طور قابل ملاحظه‌ای در اکثر مناطق کشور کاهش یافته اما در مقابل اهمیت کیست هیداتیک، فاسیولیازیس و استرونژیلوئیدیازیس بیشتر شده است. همچنین هنوز بیماری مالاریا یکی از مسائل بهداشتی در مناطق جنوب شرقی کشور محسوب می‌شود و لیشمانیوز جلدی و احشایی در سال‌های اخیر بیشتر نمایان شده‌اند.

دکتر کشاورز ضمن ابراز امیدواری از مفید بودن مباحث علمی این کنگره گفت: امیدواریم بتوانیم در این همایش با طرح موضوعات و دغدغه‌های بهداشتی کشور، راهکارهای عملی و مناسبی را به منظور کنترل و در صورت امکان حذف بیماری‌های شایع و مهم انگلی به مسئولین ارائه کنیم.

دبیرعلمی کنگره از دیگر اهداف برگزاری همایش را ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در موضوعات مرتبط با انگل شناسی، حشره شناسی و قارچ شناسی خواند و تصریح کرد: بحث در خصوص بیماری‌های انگلی مشترک میان انسان و دام، بیماری‌های باز پدید و نوپدید ناشی از انگل‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین در انگل شناسی و همچنین مدیریت پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های انگلی و قارچی از دیگر مباحث مورد بحث در این همایش است.

دکتر کشاورز مباحث مطرح در این کنگره را برای متخصصان انگل شناسی، علوم آزمایشگاهی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، متخصصان داخلی، عفونی و اطفال قابل استفاده دانست و افزود: شرکت در این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای هر یک از گروه‌های ذکر شده خواهد بود.

وی افزود: از میان600 مقاله علمی فرستاده شده، پس از بررسی‌های دقیق تعداد 84 مقاله به عنوان سخنرانی و 460 مقاله به عنوان پوستر در زمینه‌های مختلف انتخاب شد که طی 9 جلسه در طول 3 روز ارائه خواهند شد.

بر اساس اعلام وبدا، دبیرعلمی کنگره از وجود 6 پانل آموزشی و 2 کارگاه در این همایش خبر داد و گفت: کیست هیداتیک، انگل‌های روده‌ای و کوکسیدیا، زئونوزها، مالاریا، لیشمانیا و ترماتدها و نماتدها از جمله پانل‌های این کنگره است و دو کارگاه آموزشی با عنوان روش‌های کاربردی تشخیص آزمایشگاهی لیشمانیوز پوستی و احشایی و کاربرد روش PCR در تشخیص بیماری‌های انگلی نیز در این کنگره برگزار خواهد شد.

نظر شما
ادامه