کد خبر: ۳۹۰۲۴



طی عملیات مراقبت از بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، بارانداز قاچاقچیان دام کشف گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از کشف بارانداز قاچاق دام در استان کرمان خبر داد.

دکتر حسین رشیدی ضمن اشاره به این موضوع افزود: طی عملیات مراقبت از بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی ضمن شناسایی مرکز فوق که یک شترداری در شهرستان کرمان (بخش چترود)می باشد ،تعداد 30 راس گاو مبتلا به بیماری مسری تب برفکی که بصورت قاچاق و غیر مجاز نگهداری می شدند کشف و با همکاری نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی و معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دام قاچاق تعیین تکلیف و به اداره اموال تملیکی تحویل گردیدند.

مدیر کل دامپزشکی استان در این ارتباط بیان داشت ورود دام قاچاق از مرزهای شرقی به کشور به عنوان یک تهدید جدی برای بهداشت دام و بهداشت عمومی محسوب شده و می تواند از طریق انتشار بیماریهای دامی و قابل انتقال به انسان سرمایه ارزشمند دامی کشور و سلامت عمومی را به خطر اندازد.

وی اشاره کرد: متاسفانه برخی از افراد سود جو حاضرند برای منافع شخصی خود مخاطرات بزرگی برای کشور ایجاد نمایند و برغم اطلاع از این مخاطرات به چنین اعمال خطرناکی مبادرت می ورزند ولی با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کالای قاچاق استان و هماهنگی بین دستگاههای مختلف از جمله کنترل توسط نیروی انتظامی، استان کرمان به عنوان سدی نفوذ ناپذیر در مقابل ورود دام قاچاق به کشور اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

دکتر رشیدی خاطرنشان کرد: هویت گذاری دام سنگین استان توسط سازمان جهاد کشاورزی کمک شایانی به شناسایی دام قاچاق و برخورد ماموران با آن نموده است. زیرا تمام دامهای بومی استان کرمان و سیستان و بلوچستان شماره ملی طرح هویت گذاری دارند و قابل شناسایی هستند لذا هر گونه دام سنگین که این پلاک های هویت گذاری ملی را نداشته باشند به عنوان دام با منشاء خارجی شناخته شده و براحتی شناسایی می گردند.


نظر شما
ادامه