کد خبر: ۳۹۲۷۶
 

مقامات کره جنوبی، روز یکشنبه هشدار دادند که در ماه فوریه و پیش از شروع بازی‌های المپیک پیونگ یانگ، بایستی انتشار و شیوع آنفلوانزای پرندگان را محدود نمود، زیرا به تازگی سویه‌ فوق حاد آنفلوانزای پرندگان در استان‌های جیونگجی و جنوب چانگ‌چونگ شیوع پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی، در تاریخ 22 و 23 دسامبر شناسایی سویه فوق حاد H5N6 را در فضولات پرندگان وحشی در منطقه آنسونگ و چونان، تایید نمود. این وزارتخانه پس از تشخیص سویه فوق حاد، به مدت 3 هفته طرح ممنوعیت حمل و نقل پرندگان، انجام اقدامات ضدعفونی و بازرسی را در این مناطق به اجرا گذاشت.

این مقامات به دولت‌های محلی و مزارع پرورشی طیور دستور داده است تا از پرواز پرندگان وحشی جلوگیری نموده و اقدامات ضدعفونی را به انجام رسانند. هشت مورد از سویه‌های فوق حاد این بیماری در فضولات پرندگان وحشی جداسازی شده است.

در همین اثنا، سویه H5N6‌ نیز در مزارع ناجو و یونگام در استان جولا نیز تایید شد.  پس از این سه همه‌گیری، سویه فوق حاد، فارم پرورشی اردکها در ناجو را آلوده نمود. منطقه ناجو دارای تراکم بالایی از فارم‌های پرورشی اردک (810 هزار قطعه اردک در 54 فارم) در کشور می‌باشد.

 

پس از شناسایی ویروس فوق حاد، وزارتخانه به مدت یک هفته، قانون ممنوعیت حمل و نقل و آمد و رفت افراد را تمام فارم‌های این منطقه اجرا و دستور ضدعفونی را در مناطق اطراف صادر نمود و 23 هزار قطعه پرنده را در فارم‌های آلوده، معدوم کرد. همچنین آزمایشات دقیق را در تمام مزارع پرورش طیور به انجام رساندند و خرده فروشی پرندگان زنده و محصولات آنها را در بازارهای سنتی ممنوع اعلام کرد.

سپس در 19 نوامبر، فارم 35 هزار قطعه‌ای پرورشی اردک مادر ، که در 3 کیلومتری مزرعه آلوده قبلی در یونگام بود نیز با ویروس فوق حاد آنفلوانزای پرندگان آلوده شد.

مقامات معتقدند که سویه H5N6  از نظر قدرت بیماریزایی و واگیری، همانند سویه H5N1 که در سال گذشته این کشور را درگیر نموده بود، می‌باشد.  

از آغاز زمستان تاکنون نیز هشت همه‌گیری سویه فوق حاد بیماری فوق در مزارع اردک استان جولا گزارش شده است.

تاکنون در این کشور، 579 هزار قطعه پرنده در 24 مزرعه کشته شده‌اند.

 
 
نظر شما
ادامه