کد خبر: ۳۹۷۵

حکیم مهر - تشکیل سازمان غذا و دارو نیازمند طرح در برنامه پنجم توسعه است. در حالی که تاکنون از سوی وزارت بهداشت و درمان لایحه ای در این باره به مجلس ارایه نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که وزیر بهداشت و درمان از تشکیل سازمان غذا و دارو تا یک ماه آینده خبر داده است، هنوز لایحه ای در این باره به مجلس ارایه نشده است.

دکتر حسین حسنی بافرانی افزود: از آنجا که تشکیل سازمان غذا و دارو به معنای تشکیلات جدید و ساختار متفاوت از چارت سازمانی بوده است، به صورت طبیعی نیازمند مصوبه مجلس است. اما با وجود آنکه از شنبه بررسی برنامه پنجم توسعه در دستور کار نمایندگان قرار می گیرد، تاکنون لایحه تشکیل غذا و دارو به مجلس نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: معاون غذا و دارو از تصویب سازمان غذا و دارو در شورای عالی اداری خبر داده است، اما با وجود یکسان بودن تقریبی چهارچوب طرح تشکیل سازمان غذا و دارو در مجلس و در دولت، این دو طرح و لایحه دارای تفاوتهایی هستند.

حلقه مفقوده نظارتی در بخش غذا و دارو

نماینده نایین در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: آنچه برای همه فعالان سلامت وجود دارد، ضعف نظارتی در حوزه غذا و دارو است که اکنون به عنوان حلقه ای مفقوده مطرح شده و باید با اصلاح ساختار ناکارآمد که به علت کمبود نیروی انسانی و سیاستگذاریهای کلان است، اصلاح شود.

حسنی بافرانی تصریح کرد: غذا و دارو دو حوزه مرتبط با سلامت جامعه هستند و هرگونه احمالی می تواند نتایج فاجعه باری داشته باشد.

وی یادآور شد: تشکیل سازمان غذا و دارو از مجلس هفتم در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اما اکنون مواد الحاقی تشکیل این سازمان باید در جریان برنامه پنجم توسعه به مجلس ارایه شود.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه