کد خبر: ۳۹۸۶۳



افزایش خطر درگیری مزارع پرورش طیور در اروپای غربی سبب شده است تا مقامات دامپزشکی و کشاورزی ولز نیز سطوح امنیتی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در این کشور افزایش داده و محدودیت‌های مختلف قرنطینه‌ایی را اعمال نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، در حال حاضر، هنوز موردی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این کشور مشاهده نشده است اما رخداد موارد جدید در انگلستان سبب بروز این نگرانی‌ها شده است.

این اقدامات که از روز گذشته در این کشور بصورت اجباری اجرا شده است شامل مواردی چون: اطمینان از عدم تماس پرندگان وحشی و طیور پرورشی، از بین بردن محل‌های فرود جذاب برای پرندگان وحشی همانند استخرهای بزرگ آب و نگهداری جیره مصرفی در اماکن روباز و بدون محافظ، حفاظت کافی و ضدعفونی جیره غذایی و آب مصرفی وارد شده به سالن‌های پرورش، کاهش حداکثری تردد افراد به داخل و خارج سالن‌های پرورش، پاکسازی و ضدعفونی دائما پاپوش‌های مورد استفاده در سالن‌های پرورش می‌باشد.

محققین و مدیران سیستم‌های بهداشتی این کشورها، خطر ابتلا به آنفلوانزای مرغی در سلامت عمومی را بسیار پایین ارزیابی کرده‌اند است و آژانس استانداردهای مواد غذایی انگلستان نیز با انتشار بیانیه‌ایی اعلام نمود که اجازه به خطر افتادن سلامت مصرف‌کنندگان محصولات طیور را نخواهد داد.



نظر شما
ادامه