کد خبر: ۳۹۸۶۷



گروهی از محققین بین المللی در تلاشند تا با استفاده از تکنیک‌های زیست فناوری در مواد غذایی، نوعی گوشت مرغ آزمایشگاهی را توسعه دهند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این پژوهش تحت شرایطی در حال انجام است که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشت مرغ به سرمایه‌گذاری در روند توسعه آن ورود پیدا کرده‌اند و به نوعی سهام ساخت آن را در اختیار گرفته‌اند. موضوعی که حاکی از پیشرفت تحقیقات یاد شده می‌باشد. طی ماه‌های اخیر این شرکت‌ها بیش از سه میلیون دلار به بودجه طرح و توسعه این پروژه افزوده‌اند .

مفسرین اقتصاد صنعت بر این باورند که صنعت مواد غذایی آماده است تا در جهت تولید نیازمندی‌های پروتئینی مردم و پایداری در این تولید، از فناوری‌های جدید نیز استفاده کند. این در حالی است که این تحقیقات در بیست سال گذشته همیشه محلی از اعتراض افراد مختلفی بوده است. محققین این طرح در حال حاضر در تلاشند تا رویه‌های آزمایشگاهی ثبت شده را تجاری‌سازی نموده و به بازار ارائه نمایند.

دانشمندان در واقع در تلاشند تا با استفاده از این فناوری نوعی گوشت مرغ را عاری از هرگونه بیماری و بدون هیچگونه امکان آلودگی باکتریایی و به صورت استریل تهیه و توزیع نمایند. حال بایستی منتظر ماند و دید که در این مسیر تا چه حدی موفق خواهند بود.



نظر شما
ادامه