کد خبر: ۴۰۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

ملکه انگلستان در روز دوشنبه این هفته، ناراحتی عمیق خود را پس از وقوع تلفات هفت قو از گله قوهای سلطنتی در ویندسور به علت ابتلا به آنفلوانزای پرندگان، اعلام داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، اینطور گمان می‌رود که سویه H5N6 آنفلوانزای پرندگان مسبب مرگ این هفت قوی سلطنتی ( یک دهم جمعیت گله) بوده است.

«پنی جنور» زیست شناس سلطنتی ادعا کرد که پادشاه که دوستدار حیوانات است، به شدت از این خبر ناراحت گردید. همچنین ملکه نیز عمیقا اندوهگین شده است. وی عاشق حیوانات است و ابتلای پرندگان به این بیماری برای وی بسیار تاسف بار است.

 

دانشمندان مابقی گله قو‌های سلطنتی را هم مورد آزمایش قرار دادند تا وقوع بیماری را در آنها بررسی و کنترل نمایند.

یک منبع اطلاعاتی بیان داشت: مقامات، منتظر جواب آزمایشات می‌باشند. نتایج نهایی، این هفته مشخص خواهد شد. با این حال، هنوز برخی افراد نسبت به ابتلای این حیوانات به آنفلوانزای پرندگان شک دارند.

 

اداره محیط زیست، غذا و امور روستایی (DEFRA)، اعلام داشته است که حذف این حیوانات پس از وقوع این حادثه پایین است. حذف پرندگان معمولا مربوط به طیوری است که مصارف انسانی دارند، همانند گله مرغ‌های پرورشی گوشتی و تخم‌گذار که در چرخه خوراک انسان وارد می‌شوند.

 

شیوع H5N6، دو هفته پیش منجر به مرگ چهار پرنده در منطقه طبیعی حفاظت شده در Amwell در هرت‌فوردشایر گردید. پس از وقوع این تلفات  DEFRA محدوده منطقه حفاظت شده‌ای‌ را معین نمود.

وزارت بهداشت عمومی انگلستان، احتمال خطر سرایت این بیماری به انسان را بسیار پایین اعلام داشته است.
 

منبع: telegraph.co.uk, express.co.uk  
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
ما هم این حادثه ناگوار را به سفیرمان در لندن که علاقه خاصی به حیوانات بریتانیا دارند تسلیت می گوییم
نظر شما
ادامه