کد خبر: ۴۰۳۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: اگر یک بیماری داریم که هزاران میلیارد تومان خسارت وارد کرده، حال تصور کنید اگر چند اپیدمی بود چقدر خسارت می‌توانست وارد کند ...
 

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به شهرستان فریمان از توابع خراسان رضوی و دیدار با فرماندار شهرستان اظهار کرد: بیوتروريسم پشت مرزهای ما ایستاده و ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» گفت: طی دو سال گذشته با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که به واقع اپیدمی هست درگیر شدیم؛ حال در نظر بگیرید اگر این اپیدمی برای سایر بیماری ها رخ می داد، چه خسارات سنگینی بر جای میگذاشت.

وی افزود: روزانه بین 30 تا 40 نوع عملیات واکسیناسیون و تست برای حفظ سرمایه دامی در کشور در حال انجام است.

دکتر علیرضا رفیعی پور اظهار داشت: امسال سویه جدیدی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ایجاد شد که حتی رییس جمهور هم اشاره ای به این بیماری داشتند و این پاسخی مناسب هست به نگرانی های ما.

وی اعلام داشت: اگر یک بیماری داریم که هزاران میلیارد تومان خسارت وارد کرده؛ حال تصور کنید اگر چند اپیدمی بود چقدر خسارت می توانست وارد کند و این حاصل تلاش همکاران ما هست که اجازه طغیان را به بیماری ها ندادند.

دکتر رفیعی پور ضمن بیان توجه به نقش دامپزشکی در سلامت و تجارت جهانی، خطاب به فرماندار فریمان گفت: مسئولیت سنگینی در حوزه بهداشت عمومی داریم و همکاران دامپزشکی بازوان بهداشتی شما و سایر مسئولین هستند.

وی ادامه داد: این فعالیت های بهداشتی با نگاه و حمایت شما قطعا بیشتر و پرقدرت تر خواهد شد؛ کمبودها همیشه هستند ولی معتقدم با وجود کمبودها می توانیم تلاش نموده و به مردم خدمت رسانی کنیم.

دکتر رفیعی پور افزود: شهرستان فریمان می تواند از همجواری مشهد استفاده لازم را ببرد این افتخار دامپزشکی است که مردم منطقه نگرانی ای ازبابت بیماری های دام و طیور نداشته باشند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ما در میدان جنگ نرم تولید هستیم. جنگ سخت را دیدیم ولی به گواه تجربه، در حال حاضر با جنگ نرم در حوزه اقتصاد و تولید مواجه هستیم، ما در جایگاه رزمندگان جنگ نرم تولید هستیم و لازمه توفیق در آن، خدمت به مردم و حمایت از تولید است.

دکتر علیرضا رفیعی پور در انتها گفت: ما میراث دار ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس هستیم و مردم هم قطعا عملکرد ما را قضاوت خواهند کرد.

در انتها لازم به ذکر است که بازدید از کشتارگاه صنعتی فریمان و مجتمع تولید داروهای دامی نصر فریمان از جمله برنامه های این سفر یک روزه می باشند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
در اینکه در جنگ اقتصادی هستیم شکی در آن نیست لیکن بیوتروریسم مختصات خاص خودش را دارد که در نبرد نرم استفاده نمی شود.چرا حول محور دشمن خارجی می خواهیم اتحاد کنیم.اصل مطلب:نیروی انسانی ناتوان و فرسوده و بعضا فاسد+ماستمالی کردن امور مملکتی در چند دهه+اقتصاد متکی به نفت+در آوردن اقتصادهای جدید بصورت یک شبه مثل اقتصاد مقاومتی+عدم توجه به تاریخ و آینده و نداشتن استراتژی در حوزه مختلف و صدها دلیل دیگر روی هم جمع شده و سیل شده است.اگر مدیران سازمان به دنبال جذب بودجه هستند موفق نخواهند شد و خواهید دید که نابودی صنعت مرغ برای دولت و‌مجلس هیچ اهمیتی ندارد و تازه عده ای هم خوشحال هستند که با این فلاکت دروازه واردات باز شده و سود کلانی بهمراه دارد.اگر اهمیت داشت که همه چیز در تمام حوزه ها بهم نمی ریخت.با این وضعیتی که در صنعت مرغ پیش آمده دلالان اعظم خودشان را برای تبدیل دلارهای بلوکه شده به مرغ آماده کنند.
البته صحبتهای دکتر رفیعی این حسن را دارد که اهل مخفی کردن مشکلات نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
علاوه بر این باید معلوم شود که چرا تیم قبلی موضوع به این مهمی را پنهان‌ کرد و عمق فاجعه را به دولت اعلام نکرد.آیا بجز بیوتروریسم ،اتوتروریسم هم در کار بود و کشورهایی که در جنگ هستیم به سطوح‌ مدیریتی بالای سازمان دامپزشکی نفوذ کرده بودند؟
آیا استفاده از مدیران حزب مخالف دولت تدبیر و امید در تصمیم‌گیریهای کلان موجب این فاجعه شد و مرغداران قربانی اهداف سیاسی شدند؟
زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
آنچه که این اپیدمی و شاید هم به نوعی پاندمی سویه

H5N8 با خسارات مستقیم 24 میلیون قطعه ای مرغ

تخمگذار

ایجاد کرد و زمینه ساز بحران های چندگانه و همزمان

تولیدی، اقتصادی و

حتی سیاسی شد؛

یادآور فاجعه جنون گاوی BSE

در دهه های 1980 و 1990 اروپاست که در طی آن

نزدیک به 200 هزار گاو صنعتی انگلستان درگیر

شدند و به موازات آن شکلی جدید از یک بیماری

عصبی البته این بار در جوانان آلمانی و فرانسوی یعنی

بیماری زئونوتیک و نوپدید vCJD شد!!!

در آن زمان کارشناسان غیر متعصب و روشن بین

تحادیه اروپا

هوشمندانه با رصد اتفاقات پیش آمده و تجزیه و

تحلیل داده ها، به سرعت به این نتیجه رسیدند که

بیش از این تجمیع ارکان نظارتی

یعنی دامپزشکی و

تولیدی یعنی کشاورزی

جایز نیست و لذا با شهامت و

اعتماد به نفس بالا

قلم بطلان بر روی تعصبات

پوسیده و قدیمی کشیدند و بر مبنای اصل مترقی و

پیشرفته بهداشت واحد One Health

امور دامپزشکی را از مدیریت کل کشاورزی خود به

مدیریت کل بهداشت و سلامت مواد غذایی

منتقل

کردند و تاکنون توانسته اند از. گسترش جنون گاوی و

بروز. فاجعه های اینچنینی چند تریلیاردی آنفلوانزا

جلوگیری کنند!

در ایران هم تا زمانی که منافع سطحی و کوتاه مدت

مالی تولیدکنندگان

دام و طیور

و دخالتهای گوناگون استانی و منطقه ای در وزارت

تولید محور و کم بودجه جهادکشاورزی مطرح است،

سازمان دامپزشکی کشور نمی تواند خود را از این

چنبره مزمن نجات دهد و کاری اساسی

هم برای تولید کنندگان و هم

تضمین امنیت غذایی و سلامت غذایی

پایدار کشورمان به پیش ببرد؟!!
محمودرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
بیوتروریسم در داخل است این همه دامپزشک بیکار در داخل .شما دنبال بیوتروریسم در خارج از مرزها هستید ....
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
اگر این مساله در وزارت بهداشت بود به این بهانه 3هزار کارشناس - 2 هزار کاردان - هزار نفر کارمند دفتری -هزار نفر راننده استخدام می کردند ....
نظر شما
ادامه