کد خبر: ۴۰۴۹۸
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: تعداد واحدهای صنعتی مرغ گوشتی مبتلا آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در سراسر کشور ۸ واحد بوده است ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور در تشریح آخرین وضعیت تلفات و معدوم سازی طیور مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: تا امروز 24 میلیون و 675 هزار و 262 قطعه طیور مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط سازمان دامپزشکی ضبط و معدوم سازی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصاد آنلاین، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» ادامه داد: طیورهای معدوم سازی شده شامل گونه های مختلف مرغ تخمگذار، مادر گوشتی، پولت، طیور بومی، بوقلمون و شترمرغ بوده است.

وی بیشترین ضبط و معدوم سازی بر اثر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را مربوط به مرغ های تخم گذار دانست و افزود: از مجموع طیور معدوم شده در ششم ماهه دوم سال، 19 میلیون و 300 هزار قطعه مربوط به مرغ تخمگذار بوده است و مابقی سایر گونه های طیور را شامل می شود.

اکبر شاهی تاکید کرد: سویه های آنفلوانزای فوق حاد پرندگانی که در حال حاضر در کشور ما هستند، بیشتر از هر گونه ی دیگر مرغ های تخمگذار را تحت تاثیر قرار می دهد و برای واحدهای صنعتی مرغ گوشتی تهدید محسوب نمی شود.

وی تعداد واحدهای صنعتی مرغ گوشتی مبتلا بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سراسر کشور را 8 واحد عنوان کرد و گفت: در این واحدها کمتر از 110 هزار قطعه مرغ گوشتی معدوم شده است که درصد بسیار پایینی از کل طیور ضبط و معدوسازی شده را تشکیل می دهد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت سویه جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قابل سرایت به انسان نیز اظهار کرد: این سویه تحت کنترل است و تا امروز هیچ گزارشی از ابتلای انسانی یا طیور صنعتی نداشته ایم و به نظر می رسد محدود به پرندگان وحشی و مهاجر باشد.

اکبر شاهی در پایان از مرغداران و مردم محلی در مناطق آلوده به سویه جدید خواست؛ همچنان نکات بهداشتی و قرنطینه ای را با جدیت رعایت کنند و موارد مشکوک را گزارش دهند.

 
 
نظر شما
ادامه