کد خبر: ۴۱۱۴۲



عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مورد جدید دیگری از آنفلوآنزای فوق حاد پرند‌گان در تهران گزارش نشده است، گفت: به نظر می‌رسد با آمدن بهار این بیماری کنترل و مهار شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، پس از اینکه محیط‌بانان و کارشناسان محیط‌زیست در گشت‌هایی که از دریاچه شهدای خلیج‌فارس، حاشیه رودخانه کن، ارتفاعات شمالی شهر و اراضی جنوب تهران داشتند، لاشه سه کاکائی را کشف و برای بررسی به دامپزشکی تحویل دادند؛ اعلام شد که آنها به بیماری آنفلوانزای فوق حاد مبتلا بودند و به مردم اعلام شد که در هیچ شرایطی پرندگان وحشی را لمس نکنند و در صورت مشاهده لاشه، آن‌ را به سازمان محیط‌زیست و دامپزشکی اعلام کنند؛ اما عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد که شهروندان دیگر نگران این مساله نباشند، چرا که با تغییر فصل و آمدن بهار این بیماری کنترل خواهد شد.

«دکتر ناهید خداکرمی» در رابطه با آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرند‌گان در تهران گفت: بعضی از بیماری‌ها بین انسان و دام قابل انتقال است که آنفلوآنزای پرندگان نیز از آن جمله است، یعنی پرندگان را دچار می‌کند و می‌تواند برای انسان هم خطرساز باشد.

وی افزود: در نقاطی پرندگان وحشی داریم که مراقبت نمی‌شوند و ممکن است؛ حامل بیماری‌ باشند مثل دریاچه چیتگر و فضاهایی که در اطراف تهران وجود دارد و می‌تواند ناقل این بیماری باشد؛ اما جای نگرانی زیادی وجود ندارد چرا که بهار آمده است و امیدواریم که واگیری آنچنانی را نداشته باشیم.

خداکرمی در پاسخ به این سوال که آیا نگران این نیستید که کبوتران شهری به این بیماری دچار و ناقل آن باشند، بیان داشت: نگران بودیم اما الان نگرانی کمتر شده است و باتوجه به بارندگی‌هایی که اتفاق افتاد، میزان گسترش بیماری آنچنان زیاد نبوده و به نظر می‌رسد که کنترل و مهار شده است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد که مورد جدید دیگری در رابطه با آنفلوانزای پرندگان در تهران گزارش نشده است.


 

نظر شما
ادامه