کد خبر: ۴۱۳۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی در راس هیئتی از مدیران دامپزشکی استان با رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونان وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، مدیر کل دامپزشکی این استان در این دیدار گفت: دو عامل فرهنگ سازی و کنترل و نظارت واحدهای مرتبط با فرآورده های خام دامی نقش مهمی در سلامت دارند.

«دکتر احمد شریعتی» افزود: تشابهات زیادی در حوزه های آموزش و ... با علوم پزشکی داریم و حدود 70 تا 80 درصد دغدغه های ما با بهداشت مشترک است و بر همین اساس همواره ارتباطات خوب و صمیمی با مدیریت دانشگاه و معاونت های آن داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: در کشورهای همسایه شرایط خوبی به لحاظ دامپزشکی وجود ندارد و این موضوع کار ما را مشکل می کند و نیاز به همکاری های بین بخشی بیشتر احساس می شود.

وی یادآور شد: در زمینه بیماری های مشترک نظیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در سال قبل رخ داد هم ما دغدغه داشتیم و هم دانشگاه علوم پزشکی و همکاران ما در علوم پزشکی نیز همانند همکاران دامپزشکی در کانون های بیماری حضور داشتند و با توجه به اهمیت بیماری های مشترک در بسیاری موارد استراتژی واکسیناسیون و مقابله با بیماری در دامپزشکی با محوریت جامعه انسانی در دام ها تغییر می کند.

وی گفت: در بحث شیر خام لازم هست با هم افزایی یکدیگر مشکلات را حل نموده و مراکز را ساماندهی کنیم.

دکتر شریعتی تاکید کرد: هر چند از نظر امکانات و تجهیزات و پرسنل، کمبودهای زیادی داریم و شرایط کاری همکاران ما در دامپزشکی بسیار سخت است اما امیدواریم با تعامل خوبی که با دانشگاه علوم پزشکی داریم بتوانیم هم پوشانی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: همواره به همکاران خودم توصیه نمودم تا در بازدید از مراکز مرتبط در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مرتبط با حوزه علوم پزشکی، موارد را به اطلاع دوستان مراکز بهداشت برسانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این دیدار گفت: رابطه تنگاتنگی با حوزه دامپزشکی داریم و همکاری و هم سویی و افزایش نظرات نزدیک به هم و هم افزایی در جهت ارتقای سلامت مردم و حفظ آن بسیار موثر است.وی افزود: بیماری های مشترک که می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد از عوامل موثر در سلامت مردم بوده و اگر کنترل مناسبی در این جهت باشد سبب ارتقای سلامت می شود و اگر بد عمل شود سلامت را تنزل می دهد.

«دکتر دارابی» تاکید کرد: در حوزه بهداشتی، دارو و غذا با همکاران دامپزشکی ارتباط مستقیم و نزدیکی داریم و امیدواریم حوزه سلامت با سازمان دامپزشکی بتواند در جهت خدمت رسانی به مردم و ارتقای سلامت جامعه اقدامات مناسبی انجام دهد.

وی تاکید داشت: سلامت مردم حق الناس است و از همکاران خواسته ام در این زمینه اصلا کوتاه نیایند.

وی افزود: ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده هر نوع همکاری با دامپزشکی هستیم و تمام همکاران درعلوم پزشکی موظف هستند با شما همکاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: به معاونین خودم گفته ام در بازدیدهای خود تمام جوانب بهداشتی مسایل را ببینند و در مواقع لازم مسایل مرتبط را به شما اعلام کنند و از دوستان دامپزشکی هم توقع داریم در بازدیدهای خود موارد مرتبط با علوم پزشکی را به ما منتقل کنند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
خدا را شکر با مدیریت جدید و شایسته جناب آقای دکتر رفیعی پور که با وجود برخی سیاه نمایی های مغرضان و رانت خواران منفعت طلب و صاحب انحصارات واردات داروهای دامپزشکی و مواد غذایی با سوء استقاده از شرایط خاص تولیدمحور و تجارتی وزارت جهادکشاورزی،
روند رو به رشدی از همگرایی بین سازمان سلامت محور دامپزشکی با اصل خویش یعنی خانواده بهداشت در خرد جمعی دامپزشکان و پزشکان دیده می شود!

این نخستین بار است که یک مقام ارشد سازمان دامپزشکی همچون جناب آقای دکتر احمد شریعتی، با این صراحت بر اشتراک تا 80 درصدی وظایف و رسالتهای سازمان دامپزشکی با اهداف بهداشتی وزارت بهداشت تاکید می کند!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
من ب رسیدن دکتر شریعتی تا مقام وزارت خوشبین هستم
ایشالله دکتر شریعتی رو ب زودی در مقام مهای بالاتر میبینیم واقعا برای مردم کار میکنه دستش درد نکنه
دامپزشک
|
Finland
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
پس ان شالله درسال ۹۷ به پیوستن تشکیلات دامپزشکی به وزارت بهداشت امیدوارباشیم
نظر شما
ادامه