کد خبر: ۴۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دکتر ناصر نبی پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار صدور دستور قاطع وی برای اجرای طرح عرضه مرغ بصورت بسته بندی شده در تهران شد.

متن این نامه بدین شرح است :

 

مقام محترم وزارت جهاد کشاورزی

جناب آقای دکتر خلیلیان

 

 با سلام

 احتراماً به استحضار می‌رساند:

 1-سلامت و ایمنی مواد غذایی به ویژه مواد غذایی با منشأ دامی که به لحاظ تغذیه‌ای و دارا بودن درشت مغذی های با ارزشی همچون پروتئین‌ها، در صدر سایر مواد غذایی قرار دارند، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

2-گوشت طیور برابر آمارهای موجود در حال حاضر حدود دو سوم مصرف پروتئین با منشأ دامی کشور را شامل می‌شود و بدین لحاظ مقام اول را در بین تمام موادغذایی با منشأ دامی دارا می‌باشد.

 3-بسته بندی مرغ و شناسنامه دار شدن آن به دلیل ویژگی حفظ این ماده‌ی پر ارزش پروتئینی از مخاطرات و آلودگی‌های میکروبی، شیمیایی و نیز ایجاد امکان ردیابی(Traceability)، درج اطلاعات تغذیه‌ای و بهداشتی، افزایش بازار پسندی،سهولت حمل‌و‌ نقل و جابجایی، انبارداری و نگهداری چه با دیدگاه بهداشتی وچه با دیدگاه اقتصادی ارزش افزوده‌ای را برای کشور داشته و سلامت مصرف کنندگان این ماده‌ی غذایی با ارزش را تضمین می‌نماید.

4-موضوع بسته بندی مرغ در استان تهران که مقرر گردیده بود از هجدهم مهر ماه سال جاری آغاز ‌شود، برای چندمین بار، با بهانه ‌هایی همچون احتمال گران شدن مرغ، فراهم نبودن زیر ساخت ها و غیره به تعویق افتاد. این در حالیست که در سالهای اخیر سطح توقع مصرف کنندگان استان تهران اگر به لحاظ رعایت مسائل بهداشتی از سایر استانها پیشی نگرفته باشد، کمتر نیز نبوده است و در دولت محترم دهم تبعیض به لحاظ مسائل بهداشتی قطعاً مدنظر مسئولان محترم دولت نخواهد بود.

 لذا از آن مقام عالی تقاضامند است دستور قاطع به منظور آغاز هر چه سریع تر بسته بندی و عرضه  مرغ بهداشتی در استان تهران را صادر فرموده و گام مهم دیگری در ارتقای سلامت فراورده های دامی و نیز مصرف کنندگان گوشت طیور در دولت دهم بردارند.

 

 دکتر ناصر نبی پور / رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
|
-
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
0
این بار مافیای ........ها از این طریق جلو امده اند تا زمانی که متن نوشته شده روی بسته بندی ها اصلاح نشود این کار غیر عملی است .شما هم نگران بسته بندی نباشید
نظر شما
ادامه