کد خبر: ۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
چندی قبل دکتر حسینعلی عرب با شرکت در مراسمی در مسجد دانشگاه تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود...

حکیم مهر -  دکتر حسینعلی عرب دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از زندان اوین آزاد شد.

یک منبع آگاه و از اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از آزادی دکتر عرب خبر داد. این منبع اعلام کرد مقارن ساعت 16 مورخ 26 مرداد ماه ، دکتر حسینعلی عرب که از مدتی قبل در زندان اوین و در بازداشت به سر می برد آزاد شده است.

همچنین دکتر صادقی عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران هم در این خصوص و در وبلاگ خود اینچنین آورده است :

ساعت 4 عصر روز دوشنبه، 26 مرداد 88، دکتر حسینعلی عرب پس از تحمل 60 روز زندان انفرادی و با سپردن وثیقه 200 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. دکتر عرب، دانشیار و رئیس بخش فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، به دنبال تحصن گروهی از اساتید دانشگاههای تهران و علوم پزشکی تهران در اعتراض به حوادث کوی دانشگاه بازداشت شده بود.

در مدت بازداشت، تعداد قابل توجهی از اعضای هیأت علمی دانشکده مربوطه طی نامه هایی به مسئولین ارشد نظام و رئیس دانشگاه خواستار آزادی دکتر عرب شده بودند. تعدادی از همکاران، دوستان و بستگان دکتر بلافاصله پس از آزادی در منزل با ایشان دیدار کردند و با ذکر صلوات و صرف شربت و شیرینی آزادی این همکار محترم را گرامی داشتند. دکتر عرب پس از زندان تفاوت چندانی با دکتر عرب پیش از زندان نداشت به جز دو تغییر اساسی: حدوداً بیست کیلو کاهش وزن بعلاوه جای مهر نماز بر پیشانی. همکاران به شوخی میگفتند که گویا اوین چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی مکانی برای خودسازی است چرا که ضمن حفظ تعادل و تناسب اندام، فرصت برای اقامه نمازهای قضا از اول تولد تا میانسالی و نیز نمازهای مستحبی را فراهم مینماید. امیدواریم این تناسب اندام و کم کردن وزن با آثار سوء دیگر نظیر زخم معده و اثنی عشر همراه نبوده باشد.

دکتر حسینعلی عرب برای دوستانش شناخته شده تر از آن است که نیاز به توضیح داشته باشد. هر کاری که کرده باشد به عیان کرده است و در عرصه فعالیتهای اجتماعی چیزی برای مخفی کردن نداشته و ندارد. حتی اگر اعتراف به عملی میکرد که انجام نداده است هیچکس باور نمیکرد! آزادی این این برادر مؤمن و صادق را به خانواده محترمش، به ویژه همسر مکرمه ایشان سرکار خانم دکتر مهری کدخدایی (که نمادی از تعهد اسلامی و عاطفه انسانی است) تبریک میگویم.

 

 

نشریه حکیم مهر خرسندی خود را از آزادی دکتر عرب اعلام می دارد و برای همه دامپزشکان آرزوی سلامتی می نماید.

 

 

برچسب ها: عرب، اوین،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hadi
|
-
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
0
0
salam man az daneshjoyane dr arab bodam va besiar shadman shodam ke ishan ke mardi moteahed va dostdashtani hastand azad shodand,arezoye salamati in ostade aziz ro daram
نظر شما
ادامه