کد خبر: ۴۱۷۷

حکیم مهر - پلنگ تلف شده هفته گذشته در شهرستان تربت جام دست آموز بود که توانست از دکل برق به ارتفاع بلند بالا برود.

مدیرکل حفاظت محیز زیست خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: در بررسیهای انجام شده این احتمال که پلنگ از طبیعت به محل بروز حادثه آمده باشد بسیار کم است.

سید حسین آقامیری در گفتگو با خبرنگاران افزود: نزدیکترین زیستگاه پلنگ حداقل در فاصله 60 تا 70 کیلومتری محل حادثه است و احتمال عبور پلنگ از محدوده های مسکونی و طی کردن مسافت طولانی اندک است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسیهای کارشناسی نگهداری غیر قانونی از پلنگ تلف شده توسط یکی از اهالی وجود دارد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: نوع سلاحی که گلوله از آن به طرف پلنگ شلیک شده نیز شناسایی و مقرر شد تا تمامی افرادی که در منطقه از این نوع سلاح دارند، شناسایی شوند.

آقامیری تصریح کرد: در تحقیقات محلی انجام شده نیز روستاییان و اهالی منطقه هیچ گونه اثری از اینکه پلنگ به گوسفند، گله و یا خانه ای حمله کرده باشد، مشاهده نکردند، لذا هرگونه احتمال هجوم و حمله پلنگ به روستاهای اطراف کاملا منتفی است.

اواخر هفته گذشته، منابع محلی از وجود لاشه یک قلاده پلنگ هشت ساله در 26 کیلومتری شهر تربت جام و بر بالای دکل فشار قوی برق خبر داده بودند که با حضور ماموران محیط زیست این خبر تایید و تحقیقات در خصوص چگونگی بروز حادثه آغاز شد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه