کد خبر: ۴۲۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - سازمان شیلات ایران پرورش ماهی در قفس را فعالیتی می داند که سود 50 درصدی برای سرمایه گذاران خواهد داشت.

سرپرست سازمان شیلات با اعلام این مطلب گفت: پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی خاویاری با هدف تولید گوشت و خاویار از برنامه های جدید این سازمان محسوب می شود.

دکتر سیدامین الله تقوی افزود: پرورش ماهی در قفس سرمایه گذاری سودده، پربازده و سریعی محسوب می شود که تمامی شرایط کار برای آغاز آن فراهم است.

وی با اعلام اینکه تولید بچه ماهی برای سرمایه گذاران این فعالیت توسط این سازمان فراهم می شود، خاطرنشان کرد: هر مقداری که لازم باشد، بچه ماهی در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد.

تقوی مطلق ادامه داد: پرورش ماهی در قفس به صورت پنج پایلوت در کشور انجام شده که نتایج آن نشان داد این فعالیت در استانهای شمالی و جنوبی انجام شدنی است.

وی استانهای هرمزگان و بوشهر را نیز در حال انجام برشمرد و تصریح کرد: در ماهشهر نیز قفسها نصب شده و در استان بوشهر آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

سرپرست سازمان شیلات از واگذاری قفسهای نصب شده به اتحادیه صیادی در استانهای جنوبی خبر داد و یادآور شد: قرار است این تولید با نظارت سازمان شیلات انجام شود.

تقوی مطلق تاکید کرد: با سرمایه ای معادل 30 میلیون تومان می توان کار را شروع کرد و به دلیل آنکه نیازی به برق، جاده و سایر ملزومات وجود ندارد، این فعالیت سود قابل توجهی در بر خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هزینه ایجاد یک قفس 50 تنی معادل 50 یا 60 میلیون تومان است که در طول دوره تولید تنها به غذا و یک قایق جهت مراقبت نیاز است و برای رسیدن به تولید اقتصادی، به دوره زمانی هفت تا هشت ماهه نیاز است.

هر قایقی به طور میانگین هشت تن ماهی صید می کند

تقوی مطلق میزان نهاده های مورد نیاز برای تغذیه این بچه ماهیان را نیز حدود 10 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: هر قایقی که برای صید به دریا می رود، به طور میانگین حدود هشت تن ماهی صید می کند. در صورتی که پرورش در قفس به هر مقدار که قفس گنجایش داشته باشد، انجام شدنی است.

وی در ادامه افزود: سرمایه استفاده شده در این کار محفوظ باقی خواهد ماند و سرمایه گذار می تواند برای دوره های بعد نیز از آن استفاده کند.

سرپرست سازمان شیلات از همراهی این سازمان برای ترویج این روش در بین صیادان و سرمایه گذاران خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش شیلات همواره همراه بهره برداران خواهد بود و در هر زمانی که مشکلی وجود داشته باشد، در صدد حل آن برخواهد آمد.

تقوی مطلق ادامه داد: پرورش در قفس با استفاده از قفسهای کوچک نیز امکان پذیر بوده و حتی پایلوتهای 15 تنی نیز برای سرمایه گذاران کوچک در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این سازمان سود 50 درصدی پرورش ماهی در قفس را تضمین می کند و مطمئن هستیم که این روش در تمامی سواحل کشور به نتیجه مثبت خواهد رسید. بنابراین از سرمایه گذاران درخواست می کنیم که برای انجام این فعالیت اقدام کنند.

 


 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
وهب جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
خسته نباشید
یک سوال دارم.شما اکثر جزایررو ازجمله قشم هنگام لارک فارابی و.... رو برا پرورش ماهی در قفس مناسب دانسته ولی نامی از جزیره هرمز نبردید.مگه محیط دریا اطراف جزیره مناسب پرورش ماهی در قفس نیست.با تشکر
اردشیر قیصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
سلام
من متقاضی 10 تن پرورش کپور در قفس هستم
برای هر تن غذای ماهی چقدر هزینه برآورد می کنید؟
هزینه قفس چقدر است؟
برای پرورش به چه چیزهایی نیاز هست؟
با تشکر
حلافی نژاد بوشهربندردلوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
باسلام از پرورش دهندگان ماهی درقفس در خلیج فارس تقاضادارم شماره خود را به من بدهند تا از شما معلومات کسب کنیم چون من قصد شروع این کار را دارم باتشکروسپاس 09175873017
مهدی ساکری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
ازاین پروژه خیلی خوشم اومده خیلی وقته که دوست دارم راه بندازم ایا میشه باپنجاه ملیون دست به چنین کاری زد
نظر شما
ادامه