کد خبر: ۴۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور افزایش کشتارگاه‌های صنعتی را از برنامه‌های مهم این سازمان برشمرد و گفت:هم اکنون ‪ ۵۳‬کشتارگاه صنعتی دام در سطح کشور فعال است.

دکتر سید محسن دستور در سومین همایش کشوری صنعت کشتار دام و صنایع وابسته در مشهد مقدس افزود: در حال حاضر برای ساخت بیش از ‪ ۵۰‬کشتارگاه صنعتی هم مجوز صادر شده است که تعدادی از آنها در حال دریافت پروانه و تعدادی هم در حال بهره برداری هستند.

وی با بیان این که طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام از سال ‪ ۸۲‬در سطح کشور در حال اجرا است،گفت:بر اساس قانون و آئین نامه‌های مرتبط ، دام‌ها باید در محیط کشتارگاه ذبح شوند و جمع آوری کشتارهای خارج از کشتارگاه از وظایف دامپزشکی است.

او افزود: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی دراین راستا انجام شده ، به طوری که ‪ ۳۰۰‬کشتارگاه سنتی در سطح کشور به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی در احداث کشتارگاه‌های صنعتی تعطیل شد.

دستور اظهار داشت:سازمان دامپزشکی تلاش دارد تا محدودیت‌های دست و پا گیر را برداشته، بخش خصوصی را در افزایش سرمایه‌گذاری جهت احداث کشتارگاه ها ترغیب کند.

وی افزود:به دنبال اقدامات انجام شده و اطلاع رسانی در زمینه ضرورت ذبح بهداشتی دامها، در عید قربان امسال ‪ ۱۳۰‬هزار راس دام تحت نظارت دامپزشکی در سطح کشور ذبح شد که این میزان نسبت به سالهای گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور نظارت بر ذبح شرعی را از دیگر مزایای کشتارگاه های صنعتی دانست و گفت: انجام ذبح شرعی در کشتارگاه‌های صنعتی با برنامه ریزی‌های انجام شده به خوبی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه بین سازمان دامپزشکی و وزارت کشور ( شهرداریها) افزود: بر اساس این تفاهمنامه ساماندهی کشتارگاه‌ها در استان با مسوولیت معاون عمرانی استاندار و حمایت‌های لازم انجام و تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی و سرمایه‌گذاری در جهت احداث کشتارگاه‌های صنعتی از طریق حمایت‌های قانونی دنبال می‌شود.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا
|
-
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
0
0
مثل اینکه در مشهد ............. به نام ایشان خوانده شده است
نظر شما
ادامه