کد خبر: ۴۳۸۶

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: نیاز به نیروی ‌انسانی در حوزه دامپزشکی جدی و ضروری است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی اظهار داشت: کمبود نیروی ‌انسانی و دانش آموخته دامپزشکی در حوزه دامپزشکی کشور، مسئله‌ای است که باید به آن توجه ویژه را مبذول داشت.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: برنامه‌ای با عنوان دامپزشک روستا در کشور نیز مطرح شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است که در صورت به اجرا در آوردن این برنامه، دامپزشکی به ویژه در روستاها به جایگاه مطلوبی ارتقا خواهد یافت.
وی تصریح کرد: حوزه دامپزشکی با کمبود نیروی‌ انسانی مواجه است و از طرفی نیز دغدغه بسیاری از فارغ‌التحصیلان این حوزه مشکل اشتغال است که با به کارگیری و استخدام این دسته از فارغ‌التحصیلان، مشکل این افراد و همچنین کمبود نیروی‌ انسانی این حوزه حل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: تنظیم قوانین حوزه دامپزشکی در کشور به سال 1350 بر‌می‌گردد و از آن زمان تاکنون نگرش‌ها، توقعات و نیازهای جامعه تغییر کرده است و این مسئله ضرورت تغییراتی در قوانین این حوزه را برای بهبود جایگاه دامپزشکی در کشور می‌طلبد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شش تا هفت کلینیک دامپزشکی مجاز در استان فعالیت می‌کنند و تاکنون مورد غیرمجازی گزارش نشده است.
ازغدی تصریح کرد: مرکزی در گلمکان نیز با عنوان مرکز بررسی‌های دام واقع شده است و منطقه وسیعی را پوشش می‌دهد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: از سال 1375 تاکنون بسیاری از فعالیت‌های حوزه دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است و ادامه این روند وضعیت این حوزه را ارتقا نیز می‌دهد.
وی اظهار داشت: با واگذاری کار به بخش خصوصی در واقع کار مردم به دست خود مردم داده می‌شود که امیدواریم این مسئله در کشور گسترش یابد.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه