کد خبر: ۴۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  مدیرمسئول حکیم مهر به مناسبت فرارسیدن روز جهانی حقوق حیوانات (10 دسامبر) در پیامی با اشاره به نقش مهم دامپزشکان در رعایت و تبیین حقوق حیوانات ، بر ضرورت توجه و رعایت حقوق این مخلوقات خداوند متعال تأکید کرد.

متن پیام دکتر محمد لطفی‎زاده به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به عموم بینندگان محترم حکیم مهر

این روزها در سوگ مصائب وارده بر بهترین بنده خداوند و سرور شهداء عالم به سر می‎بریم و به این مناسبت لازم می‎دانم ضمن ادای احترام به ساحت مبارک حضرت امام حسین و اولاد و یاران باوفای ایشان (علیهم السلام) چنین سوگ عظیمی را تسلیت عرض نمایم.

در واقعه عاشورا ، شمر بن ذی الجوشن که ذی الجوشن بودنش (صاحب زره و جوشن) را به واسطه سینه برآمده سپرمانند خود یدک میکشید در حالی که در جنگ صفین در رکاب حضرت علی علیه السلام و رودرروی معاویه جنگید به واسطه نسب فاسدش قاتل فرزند امیرالمؤمنین علی علیه السلام گشت. اما در همان صحرای کربلا اسبی با نام ذوالجناح (صاحب دو بال) که به تندرو بودن شهرت داشت هیچگاه به غیر از امام حسین علیه السلام سواری نداد و آنچنان معرفتی به ایشان داشت که علیرغم تلاش برخی از لشکریان عمر سعد بر سواری گرفتن از این اسب لحظه‎ای به آنان روی خوش نشان نداد و زمانی که امام علیه السلام شهید شد خود را به خون سیدالشهدا علیه السلام آغشته کرد و به سوی خیمه ها آمد و مطابق یک نقل تاریخی آنقدر سر خود را به زمین کوبید که جان داد و مطابق نقلی دیگر هیچگاه به دیگران سواری نداد و از آنجا دور شد و ناپدید گشت. شمر (لعنت خدا بر او باد) با وجود سابقه ای که در رکاب حضرت علی علیه السلام داشت و حتی پس از جنگ صفین در کوفه به کار تدریس و روایت حدیث اشتغال داشت و مطابق نقل برخی تواریخ همیشه یک جلد قرآن همراه داشت مسیر گمراهی را پیمود تا حتی معرفتی مثل اسب حضرت امام حسین علیه السلام هم نداشته باشد.

با این مقدمه ضمن گرامیداشت روز جهانی حقوق حیوانات (10 دسامبر) اینجانب بر ضرورت توجه به حقوق این گروه از مخلوقات خداوند تأکید نموده و در رأس همگان از سازمان دامپزشکی کشور، دانشکده‎ها و تشکلهای مرتبط با دامپزشکی و عموم همکاران محترم (دامپزشکان) می‎خواهم بیش از پیش در تبیین موضوع "لزوم رعایت حقوق حیوانات" بکوشند.

انتظار می‎رود در کشور عزیزمان که به رایحه اسلام معطر و مبنای رفتارمان هم این دین مترقی و کامل است ، برابر آموزه‎های دقیق و عمیق اسلام ، مسئله حقوق حیوانات مورد توجه قرار گیرد و از رفتارهای مخالف این مسئله پرهیز گردد. پرواضح است وقتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که الگوی کامل انسان‌ها هستند مسیر لشکری را برای جلوگیری از به زحمت افتادن سگی عوض می‎فرمایند تا سگ و توله‎هایش در سایه درخت به راحتی بخوابند و به زحمت نیفتند، وظیفه ما بعنوان پیروان آن حضرت چیست؟!

بدیهی است برگزاری سیرک و اعمال خشونت علیه حیوانات، استفاده نابجا و غیرضروری از حیوانات در تحقیقات، حبس حیوانات در محیط و قفس‎های غیراستاندارد و دست‎اندازی به محیط زندگی آنان از مصادیق بارز زیرپاگذشتن حقوق حیوانات به شمار می‎رود و امید است همگان از نزدیکی به چنین اعمالی پرهیز نمایند.

در انتها ضمن تأکید مجدد بر این نکته که پیش‎قراول رعایت حقوق حیوانات و تبیین این حقوق باید دامپزشکان باشند امیدوارم همکاران محترم از این نقش مهم غفلت نورزند و از همه هموطنان عزیزمان هم می‎خواهم اولاً با مطالعه قرآن کریم و سیره انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام به مرور مصادیق رعایت حقوق و توجه به حیوانات بپردازند و ثانیاً انتشار این مصادیق را امر به معروف و تکلیف خود بدانند.

دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

18 آذر ماه 1389

 

 خبر مرتبط :

حقوق حیوانات در اسلام - دکتر سید مصطفی محقق داماد
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کلیبری
|
-
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
0
0
چرا روز ملی حمایت از حیوانات را تبریک نمی گویید. اصلا می دانید که این چه روزیست؟
یک مشت ادم غرب زده تو ایران هستند
دکتر هدایتی
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
0
0
با سلام ممنون از تنوع مطالبتون
راستی روز ملی حمایت از حیوانات هم مگه داریم ؟
راستی کاش کتاب بنده رو هم مورد لطف خودتون قرار می دادید.
سلامت باشید
نظر شما
ادامه