کد خبر: ۴۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، همدان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد

 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی : خدمات دامپزشکی در دورترین نقاط آذربایجان شرقی به راحتی قابل دسترس است

دکتر بهراد زندیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان چاراویماق با تسلیت ایام محرم عنوان نمود: دولتهای نهم و دهم در تمامی زمینه‌ها پیشرفت نموده که که در این راستا دامپزشکی نیزدر زمینه ارتقا بهداشت عمومی جامعه پیشرفت ها قابل توجهی داشته است.
وی افزود: دامپزشکی پیشرفتهای قابل توجهی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی و ارتقا بهداشت عمومی جامعه داشته و امروزه شاهد آن هستیم که خدمات گیرندگان دامپزشکی در دورترین نقاط استان براحتی از این خدمات استفاده می‌نمایند.
در ادامه عبدالهی فرماندار شهرستان چاراویماق ضمن تشکر از خدمات و فعالیتهای دامپزشکی در این شهرستان با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها از تمامی مسئولین خواست با تمام توان در این طرح بزرگ که موجبات شکوفایی اقتصاد ملی خواهد گردید تلاش نمایند.
در پایان این جلسه از زحمات و تلاشهای اصغر رزمی در طول تصدی این مسئولیت قدردانی و جعفر رضایی به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی این شهرستان معرفی گردید افزدونی است که رضایی پیش از این به عنوان معاون شبکه دامپزشکی این شهرستان مشغول به خدمت بود.

 

------------------------------------------

 

اطلاعیه بهداشتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در ارتباط با ذبح دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
 
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی با صدور اطلاعیه ای ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدا...الحسین(ع)، نسبت به ذبح دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت های عزاداری و برخی از شهروندان در دهه اول ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت حسنه قربانی توسط دسته‌جات عزاداری، مساجد و تکایا جهت تهیه غذا برای عزاداران، به کلیه شهروندان محترم توصیه می‌گردد به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و ... و نیز جلوگیری  از آلودگی های زیست محیطی، از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری نمایند.

روابط عمومی دامپزشکی استان ضمن تاکید بر مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها نیز خواسته است تا گوشت مورد نیاز خود را قبل از تعطیلات از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه نمایند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: کشتار دام‌ها اعم از سبک و سنگین تحت هر شرایطی در سطح شهر ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای نظارت بر کشتاردام در ایام مذکور، خاطرنشان ساخته: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه های شهرستان‌ها فعال بوده و کلیه شهروندان می‌توانند جهت نظارت بر سلامت دام کشتاری و نیز گوشت استحصالی در مشهد با شماره تلفن‌های 75-35-7250025 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.

 

------------------------------------------

 

شبکه دامپزشکی شهرستان همدان، لوح تقدیر طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعین را از استاندار دریافت کرد


شبکه دامپزشکی شهرستان همدان رتبه برتر طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعین از خدمات دستگاههای دولتی سال 1388 را در بین واحدهای شهرستانی  احراز نمود و به خاطر  این موفقیت از استاندار همدان لوح تقدیر دریافت کرد.

 دکتر آرش سامی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان همدان ضمن اعلام این خبر گفت: هر ساله طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعین از خدمات دستگاه های دولتی توسط کارشناسان استانداری همدان به مورد اجراء درمی آید و سال گذشته (1388) شبکه دامپزشکی شهرستان همدان در بین واحدهای شهرستانی رتبه برتر را کسب نمود. 
دکتر سامی در ادامه افزود: در پی اعلام رتبه برتر شبکه دامپزشکی شهرستان همدان روز 11/9/89 نمایشگاه یک روزه اقدامات صورت گرفته در طرح تکریم ارباب رجوع در سالن شهدای استانداری همدان بر پا شد که شبکه دامپزشکی همدان نیز در این نمایشگاه حضور فعال داشت و در شورای اداری لوح تقدیر توسط استاندار محترم اهدا گردید. 
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان همدان در ادامه افزود: امید آن داریم تا با اتکال به الطاف الهی و سعی و تلاش همکاران عزیز و سخت کوش که توانستند به این موفقیت دست یابند در سالهای آینده نیز اینگونه موفقیت ها استمرار داشته باشد.

-----------------------------------------

 

تقدیر رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان از اداره کل دامپزشکی استان ایلام


بدنبال گزارش گروه تمرکز و تلفیق های سازمان امور اقتصادی و دارایی استان به رییس سازمان مذکور،  امامی طی نامه ای به مدیرکل دامپزشکی استان ایلام، ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری به موقع ارسال صورتحسابهای هزینه ای و سرمایه ای نهایی سال 88 اداره کل دامپزشکی به سازمان مذکور، خواستار قدردانی از خانم نجفی منش، رئیس اداره امور مالی و همکاران  ایشان شد.

------------------------------------------

 

راه‌اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی در استان کهگیلویه و بویراحمد
 
دکتر صادقی مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و آرزوی قبولی عزاداری هموطنان گرامی گفت : با توجه به ذبح دام از سوی هیاتهای عزاداری و برخی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت قربانی در مسیر دسته های عزاداری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای عزاداران حسینی، از همشهریان عزیز تقاضا میشود بمنظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان، دام مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تائید دامپزشکی تهیه و ترجیحاً در کشتارگاههای تحت نظارت دامپزشکی، کشتار کنند.
وی همچنین از آمادگی شبکه های دامپزشکی شهرستانهای استان که با راه اندازی اکیپ های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، بصورت ثابت و سیار در این دو روز فعالیت می نمایند خبر داد و گفت: اکیپ های بازرسی بهداشتی دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی از هنگام خرید دام تا هنگام ذبح و معاینه پیش و پس از کشتار، همراه آنان خواهد بود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
0
0
تغییرات مدیریتی اقای دکتر زندیه ما را به این امر امیدوار می کند که فضای سکون حاکم بر دامپزشکی استان تبدیل به فضای کار و خلاقیت و جرات همراه با علم می شود .امیدواریم این تغییرات ادامه یابد و تیم عملیاتی ایشان همگی انسان های مخلص و علمی باشند ...................
دکتر مرتضوی
|
-
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
0
0
یادم رفت عرض کنم که اقای دکتر زندیه از تجربیات مدیران و روسای زمان مدیر کل اسبق که همگی مردان کاری و علمی بودند و متاسفانه با باز نشست شدن و عوض شدن امدیر کل اسبق در یک اتاقی بلا استفاده محصور شده بودند استفاده نمایید .همگی این بزرگان انسان های توانا و باسواد و دلسوزی بودند که متاسفانه مورد غضب برخی از دوستان گردیده بودند و به ناچار دم بر نمی اوردند چرا چون نجابت انها این اجازه را به ان ها نمی داد که در مقابل ............ بایستند
نظر شما
ادامه