کد خبر: ۴۴۰۶۲



تمامی خسارت مرغداری‌ها پرداخت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، تا اواخر مردادماه تمامی این خسارات‌ها به مرغداری‌هایی که سال گذشته در جریان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آسیب دیده اند، پرداخت شده است.

سال گذشته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باعث معدوم سازی بالغ بر ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار در مرغداری‌های کشور شد و با شروع فصل پاییز که میزان مصارف تخم مرغ به دلیل تولید بیشتر کیک و شیرینی و صبحانه‌های گرم افزایش می‌یابد، امکان کمبود عرضه وجود خواهد داشت.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران با اشاره به مرغ‌های تخمگذار معدوم شده در سال گذشته و جایگزین‌سازی آنها گفت: تولیدات فعلی تخم مرغ در کشور سر‌به‌سر است و امکان کمبود با شروع فصل جدید وجود دارد.

«دکتر فرزاد طلاکش» با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل پاییز مرغداری‌ها درگیر بیماری آنفلوانزا شوند، افزود: امکان کمبود و یا افزایش قیمت تخم مرغ با درگیری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد از ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار که معدوم شدند، جایگزین شده‌اند، افزود: این ۴۰ درصد در واقع تولیدات جدید هستند که جایگزین شده‌اند و در واقع به صورت کلی ۷۰ درصد جایگزینی صورت گرفته است.

طلاکش درباره پرداخت خسارت به مرغداری‌ها هم گفت: تا اواخر مردادماه تمامی این خسارات‌ها به مرغداری‌هایی که سال گذشته در جریان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آسیب دیده اند، پرداخت شده است.

او با بیان اینکه در سال جاری نیز مرغداری‌ها دچار ضرر و زیان شده‌اند، افزود: البته خسارت این مرغداری‌ها تاکنون پرداخت نشده است.

طلاکش با تاکید به اینکه تاکنون ۲ میلیون ۲۰۰ هزار مرغ تخم‌گذار و بومی معدوم شده‌اند‌، افزود: امید می‌رود خسارت این مرغداری‌ها نیز به زودی پرداخت شود.



نظر شما
ادامه