کد خبر: ۴۴۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نوسانات قیمت دلار بر قیمت‌های دامپزشکی مؤثر بوده است، گفت: نوسانات قیمت ارز واکسن‌های بهادار دامپزشکی را با کمبود مواجه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسینعلی سلطانی» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه؛ از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دو کانون نجف‌آباد و فلاورجان اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به همجواری این کانون‌ها با استان احتمال درگیر شدن طیور صنعتی و سنتی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چند مورد تلفات طیور در روستاهای منطقه دشتک در اثر ابتلا به نیوکاسل مرغی بود، افزود: به‌منظور جلوگیری از انتقال آنفلوانزای فوق حاد از طریق پرندگان مهاجر در تالاب‌های استان شکار ممنوع و وضعیت به طور مستمر رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت دلار بر قیمت‌های داروهای دامپزشکی مؤثر بوده است، اضافه کرد: نوسانات قیمت ارز دامپزشکی را با کمبود مواجه کرد.

سلطانی ادامه داد: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری 89 هزار و 661 رأس گوسفند و بز، پنج هزار و 340 رأس گاو و گوساله و سه میلیون و 642 هزار و 28 قطعه مرغ در کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری با بازرسی و نظارت بهداشتی دامپزشکان ذبح شدند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت 19 هزار و 299 بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفت که از این تعداد 78 مورد متخلف به مراجه قضایی معرفی و 39 هزار و 418 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت میلیون و 21 هزار و 709 نوبت رأس واکسیناسیون دام در چهارمحال و بختیاری انجام شده است، افزود: طی این مدت دو میلیون و 470 دام سبک و 750 هزار دام سنگین استان چند نوبت واکسینه شدند.

سلطانی اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری جوجه‌ریزی 16 میلیون و 980 هزار قطعه مرغ گوشتی، 23 هزار و 600 قطعه بوقلمون گوشتی و 210 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار صنعتی در استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این مدت 14 میلیون تخم ماهی چشم‌زده از کشورهای اسپانیا و فرانسه و استان‌های کشور به استان صادر شد.

وی از ارسال چند محموله ماهی قزل‌آلای استان به کشور روسیه خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال 5 میلیون و 168 هزار و 800 کیلوگرم خوراک آبزیان، 504 کیلوگرم خوراک دام و 426 هزار و 12 کیلوگرم شیرخشک از استان به خارج از کشور صادر شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Czechia
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
اگالاکسی خیلی کم شده
نظر شما
ادامه