کد خبر: ۴۵۱۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر



رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در بازدید از مجتمع دامپروری آستان قدس رضوی اعلام داشت: بایستی ظرفیتی خاص برای صادرات دام سبک و مرغ و تخم مرغ ایجاد کنیم و ما طرح آن را تهیه و به سازمان دامپزشکی ارایه می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «مجتبی مزروعی» در این بازدید گفت: دام سبک استان ظرفیتی هست که از حاشیه مزارع تغذیه می‌شود و نیاز به خوراک وارداتی برای آن نداریم.

وی عنوان داشت: لازم است پایگاه دام صادراتی ایجاد کنیم و گونه‌های ارزشمند دام سبک را تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تولید کنیم و بازارهای صادراتی آن را تامین کنیم.

مزروعی اظهار داشت: با مدیریت نامناسب دام سبک مرغ بومی را از روستا گرفتیم که درآمدهای جانبی بود و در معیشت نقش داشت ولی الان دامدار و روستایی را تک محصول کرده‌ایم لذا در جهاد کشاورزی استان طرحی برای احیای پرورش دام سبک روستایی و مرغ بومی در حال تهیه داریم که پس از آماده‌سازی به سازمان دامپزشکی کشور ارایه خواهیم داد.

«محمد صادقی شاه رخت» مدیر عامل موسسه دامپروری آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: آستان قدس رضوی داری ۷ مجتمع پرورش گاو شیری و دو واحد پرواربندی در استان میباشد. وی عنوان داشت: حدود ۵۰۰۰ هزار راس دام مولد در این مجتمع ها وجود دارد و حدود ۱۵۰ تن روزانه تولید شیر این واحدها می‌باشد.

شاه رخت افزود: میانگین بار میکروبی شیر زیر ۱۰۰ هزار می‌باشد و از لحاظ بهداشتی در شرایط ایده آل هستیم.

وی افزود: مجتمع دامپروری «کنه بیست» بزرگ ترین مجتمع پرورش گاو شیری آستان قدس رضوی هست که روزانه ۳۰ تن شیر تولید می‌کند که در اوایل دهه شصت در استان بنای آن بنیان گذاشته شده است.

شاه رخت افزود: در حال حاضر قرار است فاز توسعه مجتمع «کنه بیست» به سه برابر وضعیت کنونی افزایش پیدا کند و پیش‌بینی می‌کنیم میانگین تولید شیر هر راس گاو شیری را از ۳۸ کیلو در روز به ۴۳ کیلو برسانیم.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
اقتی رییس جهاد شما دارید گوشت وارد می کنید بعه فکر صادرات هستی
امار جهاد ....... هست
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
مرغ بومی به چز انتشار آلودگی و تهدید مرغداریهای صنعتی هیچ توجیه اقنصادی ندارد . واپسگرایی تا کجا آخه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
صنعت طیور رو نابود کردید و خوب میدونید با این وضعیت دامدار و مرغدار تولید نخواهند کرد باتوجه به نهاده ها و کشور دچار بحران خواهد شد...حالا بایدم به فکر طیور بومی و حفظ ظرفیت پرورش توسط روستائیان باشید...
نظر شما
ادامه