کد خبر: ۴۵۸۸۱
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: بر اساس این برنامه، سالانه حدود ۶۴۸ هزار رأس دام زنده می‌تواند در کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان کشتار شوند که این امر انقلاب صنعتی را در منطقه به همراه دارد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از آنجایی که نیاز گوشت قرمز کشور در مصارف خانگی بیش از 200 هزار تن و مصارف صنعتی بیش از 400 هزار تن است، واردات دام زنده می تواند عاملی مهم برای رونق اقتصادی کشور بحساب آید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» سه شنبه شب در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امنیت اقتصادی و غذایی در حوزه جنگ اقتصادی مهمترین مولفه ها برای دشمن محسوب می شوند که همه مسئولیت داریم در این مسیر موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی غیر قابل انکار است گفت: باید برای برون رفت از مشکلات به دنبال کشت، تولید و تجارت جایگزین باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در کشور در یک سال اخیر توفیقات خوبی برای استفاده از ظرفیت های استان های مرزی در واردات دام چه از طریق ریلی، دریایی و غیره انجام شده که این امر منافع اقتصادی برای مردم مرزنشین منطقه به همراه داشته است.

وی افزود: هم اینک واردات دام طبق ضوابط و قوانین سازمان دامپزشکی از کشورهای همسایه استان های مرزی امکان پذیر است.

رفیعی پور با بیان اینکه نگاه ملی و بین المللی به سیستان و بلوچستان معطوف شده است گفت: شرایط این استان به دلیل قرار داشتن در موقعیت خاص راهبردی و برخورداری از تنها بندر اقیانوسی ایران شرایطی را فراهم کرده است که می تواند تامین کننده منافع ملی باشد.

وی با اشاره به واردات گاو زنده از برزیل به مقصد سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان با توجه به توانمندی های این استان حدود پنج ماه بر روی پروتکل واردات دام زنده کار کرد تا برزیلی ها را همراه کردیم که واردات گاو زنده به مقصد این استان انجام شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: براساس این برنامه سالانه حدود 648 هزار راس دام زنده می تواند در کشتارگاههای سیستان و بلوچستان کشتار شوند که این امر انقلاب صنعتی را در منطقه به همراه دارد.

وی افزود: دام وارداتی برزیل به سیستان و بلوچستان را می توان در شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه این استان کشتار کرد که این امر رونق اقتصادی را به همراه دارد.

رفیعی پور با بیان اینکه حداقل چندین دهه طول می کشد که جمعیت دامی کشور افزایش یابد افزود: از آنجایی که نیاز کشور به گوشت تا چندین دهه ادامه دارد که واردات گاو زنده از برزیل سبب اقتصادی پویا و دایمی در سیستان و بلوچستان می شود.

وی با بیان اینکه حمایت از مدیران استانی در اولویت سازمان دامپزشکی قرار دارد گفت: برای برون رفت از مشکلات مدیران با برخورداری از روحیه ریسک پذیری تمام عزم خود را در شیوه های کارآمد بکار گیرند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: باید به استان های مرزی که تامین کننده منافع ملی کشور هستند از نظر اعتباری، نیروی انسانی و غیره رسیدگی کرد تا شاهد رونق این مناطق و کشور بود.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در سالهای اخیر اقدامات مطلوبی با توجه به شیب واردات دام به این استان در حوزه کشتارگاههای صنعتی انجام شده به طوری که هم اینک 12 واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت روزانه کشتار 2 هزار راس دام سنگین و سه هزار و 800 راس دام سبک وجود دارد.

«دکتر مهدی حسینی» افزود: همچنین وجود 39 واحد بسته بندی با ظرفیت روزانه 315 تن گوشت قرمز از دیگر ظرفیت های ایجاد شده در سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر است.

وی 64 واحد قرنطینه با ظرفیت 40 هزار راس دام در شهرستان های مرزی را از دیگر ظرفیت های ایجاد شده در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: از این تعداد سه واحد دولتی و بقیه سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

وی بیان کرد: ورود قانونی دام به دلیل ضوابط در سالهای 92 و 93 کاهش یافت به طوری که در سال 92، 108 هزار راس و سال 93، 70 هزار راس وارد سیستان و بلوچستان شد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 94 به دلیل تسهیل واردات دام بیش از 120 هزار دام وارد این استان شد.

وی بیان کرد: همچنین با تسهیل ضوابط سازمان دامپزشکی براساس آمار رسمی شاهد کاهش قاچاق دام بودیم.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی و قرار گرفتن در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان ظرفیت و توانمندی زیادی در تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارد.

 

 

انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شرکت های ممیزی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
0
با سلام این خبر که واردات و کشتار گاو در سیستان انجام شود بهترین خبر سال ۹۷ میباشد امیدواریم رییس سازمان در این امر موفق بشوند و تحول عظیمی در این صنعت رخ بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شرکتهای ممیزی درحال حاضر نوعی مشاغل کاذب در حرفه دامپزشکی محسوب میشوند و دست در جیب کاسب و تولیدکننده کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
چه انقلاب بزرگی بنازم به این طرز تفکر مسئولین که همه چیز را بر اساس واردات پایه ریزی کرده اند و تولیدد شغل برای خارجیها. کشوری که میتواند یک قطب تولیدی باشد باید افتخارش این باشد که یک قطب واردات شده است . حتما دلال هاش هم مشخص شده. تا این مسئولین را داریم چه غمی داریم.
یاور
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
احسنت ودرود جناب دکتر رفیعی پور...
گام موثرو ارزشمندی جهت تامین گوشت قرمز کشور و خدمت رسانی به مردم جامعه می باشد.

از مساعی و تلاش جنابعالی و همکاران ارجمند و گرامیتان تقدیر و تشکر واز درگاه حضرت حق برای جنابعالی توفیق روز افزون و سعادت مسئلت داریم.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
عجب!!!!
حکومت داری و مملکت داری ما واقعا جهانی و الگوی تمام دنیاست.
با سیاست های اشتباه چند ساله مسئولین جمعیت دامی کشور نابود شد و حالا بجای اینکه جلوی نابودی بقیه واحدها رو بگیرن تا چند سال اینده محتاج کشورهای دیگه نباشیم شروع کردن به واردات تا واحدهای نیمه فعال هم کلا نابود شن. اگر به فکر رونق سیستان عزیز هستید در حال اشتباه هستید و با این کار صنعت برزیل رونق پیدا میکنه. اقدامات غیر کارشناسی شما عزیزان کل صنایع این مملکت از جمله دام و طیور رو از بین برده و کاری کردین که برای گوشت محتاج برزیل و برای تخم مرغ محتاج ترکیه شدیم. در حالیکه دهه های گذشته بزرگترین صادر کننده محصولات دامی در منطقه بودیم. واقعا جای تاسف داره..‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برزیل اگر دام مازاد داشته باشد صادرخواهد کرد وگرنه اولویت با کشتارگاههای برزیل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
روی سخنم با این دوستان ساده اندیش که برای این عمل چه چه وبه به میکن ایا شما به آینده مملکتتان هم فکر میکنید؟. یکی از کار های استعمار برای چاپیدن منابع ملت ها بی تفاوت کردن مردمان آن جوامع میباشد بطوری که ................ عده ای آنرا گامی بزرگ بحساب میاورند.خدا آخر عاقبت نسلهای آینده را بخیر کند. ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
برزیل تعداد بسیار زیادی کشتارگاه احداث کرده و از این طریق برای مردمش شغل ایجاد کرده است .با صادرات دام زنده نعدادی از کشتارگاههایش بیکار میشوند . پس میزان صادرات دام زنده برزیل بسیار کم خواهد بود.در صورت مازاد برزیل صادرخواهدکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برزیل دامی که اصلاح نژاد کرده و مختص کشورش است را به سایر کشورها صادر نمیکند
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
به نظرم خیلی اشتباه است.
جناب دکتر ببینید سایر کشور ها خصوصا کشورهای توسعه یافته چکار می کنند همون کار را بکنید. البته که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هم نمی باشد و قابلیت انجام آن بسیار کم است. اما همانطوریکه دوستمان اشاره کردن، بهتر است سیاست ها را برای افزایش دام مولد و خرید و توزیع آن بین تولیدکنندگان و حی روستائیان و یا حداقل جلوگیری از قاچاق و کشتار آن از معطوف فرمایید. توسعه دامپروری بعنوان یک صنعت مادر و پایه هم موجب خودکفایی و هم اشتغال پایدار می شود. لطفا به کلمه پایدار خوب توجه فرمایید.
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
معلوم نیست .... رییس سازمان از چه به عنوان انقلاب صنعتی یاد میکنند این بیشتر به اضمحلال شبیه است
واردات بی رویه گوشت وشیر خشک در سالهای اخیر کمر تولید راشکسته ودامداریهای کوچک ومتوسط را به تعطیلی کشانده وبر طبل بیکاری کوبیده حال ریاست محترم با تعداد دام عنوان کرده که تقریبا نیمی از نیاز کشور را تامین میکند گویا ضربه آخر را بر بدنه نحیف این صنعت فرو آورد چرا با مردم رودربایستی داریم یک کلام بگوییم ما تولید نمیخواهیم .............. چرا اینگونه با سرمایه ملت بازی میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
با این اقدام نسنجیده BSE و برخی از بیماریها وارد مملکت میشود. در سال 2012 که اولین مورد BSE در گاو داریهای برزیل پیداشد WHO برزیل را بعنوان یکی از کشورهای پر خطر اعلام نمود وتعدادی از کشور ها از جمله:کانادا، آمریکا چین،عربستان و کره جنوبی واردات گوشت از این کشور رامنع نمودند.این برعهده وزارت بهداشت ایران است که برای جلوگیری از بروز بیماری Creutzfeldt–Jakob disease جلو این اقدام نسنجیده گرفته شود. با وجود تب برفکی در برزیل احتمال ورود سوشهای جدید به منطقه وجود دارد. در جمع این یک اقدام غیر علمی بوده که مضرات زیادی را برای صنعت از پا درآمده دامپروری ایران دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
بله واقعا با واردات بی حد و حصر کشور رو آباد کنید. اصلا بقیه کشورها هم با واردات پیشرفت کردن. واقعا دنیای وارونه که میگن شده کشور ما. ............. درسته سیستان و بلوچستان واقعا در فقر و نداری به سر میبره و مردمش در تنگنای شدید قرار دارن ولی آخه با نابود کردن یک قسمت که نمیشه قسمت دیگه ای رو آباد کرد. ای کاش تسهیلات میدادید و حمایت میکردن از این مردم تا کشاورزی و دامپروری شون رونق بگیره. طرح های آب رسانی و شیرین کردن اب دریا برای مناطق خشک راه بندازید. مزرعه های خورشیدی برای تولید برق در اون منطقه بسازید. توربین های بادی بزارید تا از بادهای سیستان انرژی تولید بشه. آخه واردات دام بیمار هم شد طرح؟؟؟؟ بعد میگن بیا رای بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
زیاد عجله نکنید.این را هم اجازه نخواهند داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
قاعدتا گاوهای پیری که واسه کشتار تو کشورش تایید نمیشه خریداری و به کشور انتقال داده میشه. تا الان گوشت برزیلی ارزان و باکیفیت بود ازفردا باید به قیمت داخلی و بدون کیفیت مصرف کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
ممکن است در بین راه تلف شوند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
تنها راه پیشگیری از این معضل ،اعزام دامپزشکان برای معاینه دامهاست
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
1
واردات دام زنده از مسیر و فاصله ای معقول مانند کشورهای همسایه یا حداکثر اروپا معقول و قابل توجیه است. اما واردات دام زنده از برزیل با توجه به بعد مسافت ، آن هم با کشتی ، آن چنان است که گوساله تبدیل به گاو شده یعنی فرصت پرواربندی در کشتی وجود خواهد داشت !!!
یعنی حاصل پنج ماه فکر کردن و کار کردن روی این پروتکل ، این بوده !!؟؟ و اسم این را رهایی از وابستگی و تامین امنیت غذایی و اقتصادی می گذارند تا تولید داخلی کاملا" ازبین برود !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
وارد از برزیل بسیار تابسیارفکرخوبی است.درود برشما .احسن ومرحبا برای استان محروم سیستان بلوچستان هم خوبست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
1
انقلاب صنعتی!!!
با واردات دام زنده، انقلاب صنعتی در استان ایجاد میشود؟!!!
یعنی چطوری میتونید این کلمات رو کنار هم بچینید! .................
به امید روزی، مثلا دهها سال بعد افتخار کنیم که در سال 1397، شروع انقلاب صنعتی، نه در در فرانسه و اروپا بلکه در استان سیستان و بلوچستان ایران بود و این انقلاب صنعتی از اینجا به اروپا صادر شد.
تا انقلابی دیگر، بدرود
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
یعنی از این به بعد ناظرین شرعی مستقیم به سیستان و بلوچستان میرن حیفه برزیل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
یک طرح تخیلی غیر علمی غیر قابل اجرا
قدیمی ها خوب گفتن
سنگ بزرگ نشانه نزدن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
مطمئن باشید وارد میکنند همینطور که اجناس چینی ارزان وارد کردن و خیلی از صنایع راتعطیل کردن گاو هم وارد میکنند و تمام پرواربندیها را نابود می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
طرح ناقص و غیر کارشناسی شده ایی است خدا به داد مردم بدبخت ما برسد حکایت آن همانند داستان کوزه عسل است اگر بفروشیم چه کار میکنیم چه شود؟
خرپزشک
|
Russian Federation
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
سالانه ده ها هزار دام سبک و سنگین از مرزهای شرقی ایران به داخل کشور قاچاق میشود که به دلیل عدم ساماندهی منبع انتشار بیمارهای مختلف هم هستند حال جناب دکتر رفیعی بجای ساماندهی و قانونمند کردن همین پروسه و وارادت دام از همسایه نزدیک و اجرای طرح قرنطینه و پرواربندی و کشتار که سبب اشتغال زایی هم در منطقه میشود به فکر وارادت دام زنده از هزاران کیلومتر آنطرفتر هستند که به گفته دوست عزیز فرصت پرواربندی در همان کشتی مهیاست و اینجوری حتمن در زمان هم صرفه جویی میکنیم
نظر شما
ادامه