کد خبر: ۴۶۱۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

معاون دادستان کاشان در بازدید از شبکه دامپزشکی کاشان گفت: به روز نبودن برخی از قوانین سازمان دامپزشکی کشور مصوب سال 1350 یکی از مشکلات موجود در زمینه برخورد با متخلفان این حوزه می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان، «دکتر عباس شاه میرزایی» رئیس شبکه در این خصوص گفت: در راستای همکاری افزون تر بین شبکه دامپزشکی و دستگاه قضایی از معاون دادستان کاشان دعوت بعمل آمد تا ضمن بازدید از این شبکه، طی نشستی، قانون مربوط به دامپزشکی تشریح و تطبیق آن با قوانین مجازت اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر شاه میرزایی ابتدا با معرفی وظایف و خدمات شبکه دامپزشکی شهرستان، به سابقه و قدمت ده ها ساله قوانین سازمان دامپزشکی کشور اشاره نمود و جامعیت آن را نقطه ی قوت و ابزاری موثر برای برخورد قضایی با متخلفان حوزه های مختلف مرتبط با دامپزشکی از جمله کنترل بیماری ها، بهداشت مواد غذایی و... دانست.

سپس «دهقان» معاون دادستان کاشان ضمن عرض خداقوت به رئیس و کارکنان شبکه دامپزشکی به واسطه تلاش در راستای افزایش امنیت غذایی، با تشریح جنبه های قضایی بندها و مواد مرتبط با قانون سازمان دامپزشکی و سایر آئین نامه های مربوط، یکی از مشکلات موجود در زمینه برخورد با متخلفان را به روز نبودن قوانین سازمان دامپزشکی کشور مصوب سال 1350 برشمرد و خاطر نشان کرد: این قوانین با توجه به شرایط امروز جامعه، در برخی موارد مستلزم بازنگری می باشد.

در پایان این نشست بر تعامل دو نهاد تاکید و پیشنهاد گردید تا به یکی از شعب دادگستری آموزش های لازم در زمینه قوانین سازمان دامپزشکی کشور داده شود تا دعاوی شبکه دامپزشکی در این شعبه به صورت تخصصی و خارج از نوبت پیگیری شود.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
خدا قوت به ریاست محترم شبکه روابط عمومی فعال دامپزشکی کاشان
با اطلاعرسانی بموقع دامپزشکی بهتر به جامعه شناسانده میشه
سیاح محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
اگر به تاریخچه دامپزشکی نیم نگاهی داشته باشیم.
وجود بنیاد و پایه دامپزشکی و قوانین آن مربوط به بیماریها بخصوص طاعون بود ه یعنی اگر دنبال اصلاح یا قوانین جدید هستیم لازمه آن بازهم بیماری و یا در حوزه امنیت غذایی به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان که با این پیش نیاز می توان از این تهدیدها بعنوان فرصت برای دامپزشکی استفاده کرد و دولت را مجاب کرد که لایحه بدهد به مجلس در حال حاضر از تهدید آنفلوآنزا ،تب برفکی تب کریمه کنگو و یا در حوزه غذایی بحث جدید اهمیت مسئولین فنی بهداشتی در کارخانجات که در اینجا بهداشت و دامپزشکی با یک استراتژی ویک کار تیمی می توانند قوانین خوبی از مجلس بگیرند . که نیاز به یک تیم خبره و یک کار گروهی دارد .که ماحصل آن بروز شدن قوانین دامپزشکی خواهد شد و سلامت جامعه انسانی تضمین می گردد. ان شاا...
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
سلام. مقامات استانی لطفا کمی بجنبید تا قرن تمام نشده، قوانین بدون ضمانت اجرایی را به روز کنید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
با تشکر از جناب آقای دکتر سیاح محمد
و تایید نقطه نظرات ایشان
نظر شما
ادامه