کد خبر: ۴۶۹۵۵


نشست هم اندیشی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی نظام دامپزشکی استان تهران با کارشناسان بازدید منتخب نظام دامپزشکی استان تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، صبح دیروز با حضور «دکتر سعید چرخکار» و «دکتر محسن مشکوة» نشست هم اندیشی با کارشناسان بازدید منتخب برگزار شد.

در این جلسه که به منظور بررسی هر چه بیشتر وضعیت بازرسی کارشناسان و بیان پیشنهادات برگزار شد، دکتر سعید چرخکار در اجرای ماده (5) قانون نظام جامع دامپروری در سازمان نظام دامپزشکی استان تهران، به اهمیت جایگاه صدور پروانه اشاره کرد و گفت: بحث صدور پروانه ها و کار کارشناسی در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی هدف از برگزاری این جلسه را مرور مجدد کارهای لازم برای بازرسی های پیش رو و دقت نظر در این زمینه دانست.

چرخکار با اشاره بر این موضوع که از این پس تمامی پروانه های بهداشتی در سطح استان از طرف رئیس نظام دامپزشکی استان تهران صادر و تمامی مسئولیت ها بر عهده ایشان است، گفت: حساسیت کار به حدی است که نگرانی هایی برای نظام ایجاد کرده است و برای اینکه نگرانی ها و درصد خطا را به حداقل برسانیم، لازم است بازرسی ها از این پس با حساسیت بیشتری انجام شود.

چرخکار همچنین با یادآوری این نکته که در گذشته اداره کل دامپزشکی کار اجرا و نظارت را توامان به عهده داشت، توضیح داد: در حال حاضر شرایط تغییر کرده است؛ نظام دامپزشکی استان مجری این کار است و اداره کل و سایر سازمان های نظارتی وظیفه نظارت را برعهده دارد.
 
وی همچنین به طرح سوالاتی در خصوص ضوابط و قوانین مربوطه اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این است که به منظور بررسی بیشتر اطلاعات شما، سوالاتی تنظیم و ارائه کنیم. جوابهایی به صورت مکتوب از شما دریافت کنیم و با توجه به جوابهای ارسالی هر یک از کارشناسان و نیز گزارش های تنظیم شده آنها، بتوان کارشناسان خبره را انتخاب کرد.

اجرای ماده 5، ویترین فعالیت های نظام دامپزشکی

در ادامه این جلسه دکتر محسن مشکوة، معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی نظام دامپزشکی استان تهران نیز گفت: برای تبیین وضعیت موجود باید به اقدامات در دست اجرا نگاه ویژه کرد و با تبیین وضعیت موجود بر اساس نقاط ضعف و قوت سیاستگذاری و برنامه ریزی کرد.

وی یکی از فعالیت های مهم نظام دامپزشکی را اجرای ماده 5 دانست و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع می توان گفت این بحث در واقع ویترین فعالیت های نظام دامپزشکی استان تهران است و روی این موضوع حساسیت و نظارت ویژه ای وجود دارد.

مشکوة در توضیح بیشتر گفت: با توجه به نقطه نظرات موجود و اهمیت کار، در بدو فعالیت دوره چهارم شورای نظام دامپزشکی استان تهران این جلسه برگزار شد تا به اتفاق هم برای آینده ای بهتر و کاری درست تر برنامه ریزی کنیم.

در ادامه این جلسه توسط کارشناسان دعوت شده به موضوعاتی نظیر مشکلات آب و فاضلاب، فواصل واحدها، مسائل بهداشتی، UTM، اصلاح فرم بازدیدها، افزودن تعداد آیتم ها، پارکینگ مرغداری ها، نحوه دفع فاضلاب، ساز و کار توسعه واحدها و مسائلی دیگر پرداخته و پیشنهاداتی ارائه شد که در دستور کار جلسه قرار گرفت.

در پایان مقرر شد؛ هر یک از کارشناسان ظرف مدت حداکثر یک هفته به صورت کتبی پیشنهادهای خود را با جزئیات کامل به نظام دامپزشکی استان تهران ارائه دهند و بر موارد زیر تاکید گردید؛

1. بازنگری و اصلاح فرم های بازدید کارشناسی

2. بازنگری و اصلاح تعرفه های بازدید و هزینه ایاب و ذهاب و همچنین بازدیدهای مجدد

3. تاکید بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی برای استفاده بهینه از دستگاه UTM و همچنین نقشه های اولیه (گوگل مپ)

4. تاکید بر همزمانی استعلام ها از سازمان های ذی ربط برای صدور موافقت اصولی بهداشتی

5. پاسخ دهی به موقع با توجه به بازه زمانی تعیین شده، حتی در مواردی که متقاضی به موقع پیگیری نمی کند.

6. تهیه مهر استاندارد با فرمت یکسان برای ممهور نمودن فرم های کارشناسی ارسالی

7. تهیه فرم های بازدید مجزا برای مواردی مانند مراکز پرورش ماهیان زینتی که در حال حاضر فاقد فرم می باشند

8. معرفی آزمایشگاه های آزمایش آب و نمونه های ارسالی مورد تایید درسطح استان

9. تاکید بر ارسال تصاویر از محل های مهم در گزارشات کارشناسی

10. در فرم های بازدید کارشناسی در مورد دستگاه ها و سیستم ها علاوه بر «دارد» یا «ندارد» به «آماده به کار بودن» آنها نیز اشاره شود.

11. برگزاری جلسات منظم سه ماهه
 


 
نظر شما
ادامه