کد خبر: ۴۷۷۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر


رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به آنکه تولید گوشت به اندازه کافی است، بنابراین واردات دام کمکی به تنظیم بازار نخواهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد مقدسی» رئیس انجمن صنفی در واکنش بهواردات دام سنگین برای تنظیم بازار شب عید اظهار کرد: با توجه به آنکه تولید گوشت به اندازه کافی است، بنابراین این اقدام کمکی به تنظیم بازار نخواهد کرد.

وی افزود: تازمانیکه نرخ ارز واقعی نشود، قاچاق دام به سبب مابه التفاوت نرخ ارز آزاد با دولتی استمرار خواهد یافت.

مقدسی ادامه داد: بر اساس شنیده‌ها در ۹ ماهه امسال ۹۶۲ هزار و ۴۷۷ راس دام سنگین و سبک به کشور‌های همسایه قاچاق شده که این امر ناشی از تصمیمات خلق الساعه وزیر سابق صمت مبنی بر ممنوعیت صادرات دام زنده بوده است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز فعالیت را برای بستر قاچاقچیان فراهم کرده است، بیان کرد: اگرچه سال گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار راس دام به صورت رسمی صادر شد، اما قیمت گوشت در بازار تغییری نیافت. این درحالی است که امسال علی رغمواردات دوبرابری گوشت، بازار همچنان ملتهب است.

وی رفع ممنوعیت صادرات دام زنده را امری ضروری دانست و افزود: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات گوشت، صادرات دام باید آزاد شود تا ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد چرا که ادامه این روند به زیان کشور تمام می‌شود.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو دام سنگین در کشور را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه این عدد در خارج از مرز‌ها ۷ دلار معادل ۹۳ هزار تومان است، از این رو این امر انگیزه قاچاقچیان را افزایش می‌دهد.

مقدسی با اشاره به اینکه در بحث نهاده‌های دامی مشکلات ادامه دارد، افزود: اگرچه دولت برای واردات نهاده‌ها ارز اختصاص داده است، اما هم اکنون تولیدکنندگان نمی‌توانندنهاده مورد نیازشان را تامین کنند که در نتیجه تنها عده‌ای خاص از این ارز دولتی منفعت می‌برند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: قیمت ارز باید تک نرخی شود و دولت مابه التفاوت قیمت دلار در بازار آزاد و ارز ۴۲۰۰ تومانی را باید به مصرف کنندگان بدهد تا تولیدکنندگان بتوانند در فضای شفاف تولیدکنند.


 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
ایشان این آمار دقیق۹۶۲ هزار و ۴۷۷ راس دام رو از کجا آوردند ؟ (بر اساس شنیده ها ؟؟؟!!!) اتفاقا باعث گرانی گوشت امسال صادرات بی رویه دام در سال گذشته بوده و آقایانی که مجوز صادرات دام رو دادند باید محاکمه شوند .
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
باید پلاک کوبی انجام شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
چقدر دقیق آمار دارین!!!!!!!!!!!!!!!
مردمم ........ هستند دیگه آقای دقیق
ححححح
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
1
0
بر خلاف ناشناس اول،
قطع دلار 42000 تومانی از دلالان رانت خوار وارد کننده نهاده های دامی و انتقال سرپرستان خانوارهای ایرانی همانطور که رئیس محترم انجمن صنفی گاوداران تاکید داشتند همراه با مجوز صادرات قانونی دام های اخته، بهترین و موثرترین اقدام برای مهار گرانی شدید گوشت به دلیل تورم شدید نهاده های تولید و اشتغال زایی و جلوگیری از ورشکستگی فزاینده دامداران و مرغداران است.

به طوری که می بینیم نسبت جمعیت روستایی به شهری در این دهه های اخیر به دلیل سیاست های رانت خوار پرور وزارت های جهادسازندگی و جهادکشاورزی معکوس شده و به حدود 25 درصد کاهش یافته است و بیشتر روستاها خالی از دام و دامداری شده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
دلار 4200 تومانی
نظر شما
ادامه