کد خبر: ۴۸۰۰۲
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد» افزود: نمی‌توان دامپزشکان را حذف کرد، چون کار تخصصی که آنها انجام می‌دهند متناسب با نیازی است که ما داریم و این نیاز ما با نظر دامپزشکان کشور مبداء تامین نمی‌شود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مخالف ابلاغیه حذف نظارت بهداشتی دامپزشکان ایرانی در کشورهای مبداء گوشت وارداتی هستند. در این میان «دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد» معتقد است که باید از ظرفیت دامپزشکان استفاده بیشتری کرد و حتی نظارت شرعی را هم به آنان سپرد.

حکیم مهر:‌ ارزیابی شما از ابلاغیه اخیر وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص لغو نظارت بهداشتی در کشور مبداء چیست؟

ارزیابی‌ها بستگی به این دارد که چگونه به موضوع نگاه شود؛ بنده قبلا چند کشتارگاه را از نزدیک بازدید کردم، حضور یک دامپزشک که ذبح اسلامی انجام دهد و موارد فنی را هم برای اطمینان انجام دهد، یکی از ضروریات است. یکی از مباحث اصلی در کشتارگاه‌های مبدا‌ این است که کشتار باید از دام‌هایی صورت گیرد که مناسب ماست. دامپزشکان به هر دامی اجازه کشتار نمی‌دهند و بر شکل کشتار و کیفیت کشتار نظارت دارند. آنها همچنین مراقب نوع کشتار و نوع دامی که برای کشتار می‌آید، نیز هستند و لذا حضور آنها ضروری است.

حکیم مهر: برخی معتقدند که لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها باعث این تصمیم شده است.

اگر بناست که هم در هزینه صرفه‌جویی کنیم و هم به هدف خود برسیم، به نظر من بهتر است که نظارت شرعی را هم به خود همین دامپزشکان بسپاریم. دامپزشکان بچه مسلمان هستند و مسائل شرعی را می‌فهمند. با اجرای این طرح ما با یک تیر، دو نشان می‌زنیم. این هم صرفه جویی در هزینه است و هم هدف ما را تامین می‌کند.

حکیم مهر: چطور می‌توان وزیر کشاورزی را از این تصمیم منصرف کرد؟

این ابلاغیه هنوز به کمیسیون کشاوری مجلس نرسیده است. اگر به دست ما برسد، قطعا کمیسیون کشاورزی در مقابل آن واکنش نشان می‌دهد.

حکیم مهر: چه واکنشی؟

درخواست می‌کند که آقایان در مورد آن توضیح دهند و همان موقع به آنها می‌گوییم که با اجرای این طرح پیشنهادی، با یک تیر دو نشان بزنند. نمی‌توان دامپزشکان را حذف کرد، چون کار تخصصی که آنها انجام می‌دهند متناسب با نیازی است که ما داریم و این نیاز ما با نظر دامپزشکان کشور مبداء تامین نمی‌شود. اگرچه آنها هم استانداردهایی برای خود دارند، اما ما مضاف بر آن بحث، سلسله مباحثی داریم که مربوط به کشور خودمان است.

حکیم مهر: به نظر شما مافیای گوشت چقدر در این تصمیم اثرگذار بودند؟

در مورد نفش مافیای گوشت، خیلی نمی‌توان مطمئن حرف زد. اما چیزی که تا اندازه‌ای مشهود است، این است که متاسفانه در بحث واردات گوشت وجود رانت کاملا مشخص است. این افراد ممکن است برای اینکه از هزینه‌های این سمت بکاهند و از رانت هم درست استفاده کنند، بخواهند این تصمیم را بگیرند. به همین جهت است که بنده در راستای تامین منافع ملی عرض می‌کنم که سپردن نظارت شرعی به دامپزشکان، با یک تیر دو نشان زدن است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
1
6
درود و سلام بر تمام دلسوزان من جمله حکیم مهر ،و بر امثالی به مانند این آقای نماینده،که می دانند چه بر وصعیت دامپزشکی میگذرد و بدون احساسات به اینده عواقب تصمیمات ناشیانه می اندیشند.که اگر چشمان مراقب بر این اعمال نادرست نظاره گر نباشد به کجا ها خواهیم رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
دلیل بهتر از اینکه دامپزشکان هم بچه مسلمان هستن پیدا نمی شد!!!ناظر شرعی از اول نبود ولی دامپزشک در نظارت کشتارگاه های ایران و کشورهای خارجی بود.پس اصلا لازم نیست.ده هزار بار گفته شد که قصاب هایی که دوره می بینند و زیر نظر دامپزشک هستن،خیلی خیلی بهتر از ناظر شرعی هستن. ..................... کشتارگاه پول اضافی نداره.از پول دامپزشک می زنه به ناظر شرعی که اصلا نیاز نیست می دن. ..........................!!! آخه عقل سالم،برای بریدن سر حیوان یا طیور طبق توصیه اسلام که یه نفر رو استخدام نمی کنه.اینگار برای علائم راهنمایی رانندگی غیر از پلیس یه نیروی دیگه هم مداخله کنه،علائم رو رعایت نکنی همون رو هم پلیس براتون جریمه می نویسه. .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
1
5
واقعا مرحبا به این نماینده.مگه تا قبل از سال ۸۷ مردم گوشت حرام می خوردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
1
4
با تشکر فراوان از حکیم مهر که انصافا نقش مهمی را در روشنگری و اطلاع رسانی دارد و قطعا این حساس شدن نمایندگان متعهد مجلس، نتیجه و ثمره انتشار چنین کار رسانه ای واقعا موثر حکیم مهر است.


حکیم مهر سه ویژگی مثبت دارد:

1. پخش بی طرفانه نظرات مخالف و موافق

2. نا محدود بودن حجم مطالب قابل انتشار نقطه نظرات مخاطبان

3. امکان ناشناس ماندن و امانتداری نام مخاطبان که باعث شده است بسیاری از افراد بدون واهمه و نگرانی نظرات اصلاحی و انتقادی خود را که در حقیقت هدف اصلی انتشار آنهاست، بیان می کند و فعالانه در بحث ها مشارکت می کنند..

نگاهی به تعداد کم مخاطبان و عدم مشارکت فعال آنها در رسانه هایی که این سه ویژگی را ندارند، به خوبی موید این نکات است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مخاطبان جکیم مهر هم جالب اند!
کاش حکیم مهر یه آمار منتشر کنه از پربازدیدترین اخبار در سال 97!
ببینیم اخبار علمی پژوهشی رده چندم اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
1
4
آفرین با نماینده محترم. حرف حساب زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
1
1
حکیم مهر یک سایت موفق با تاکید بر بیان مشکلات و دردهای رشته و صنف دامپزشکی و بهداشت و سلامت عمومی جامعه است.
در مورد اخبار علمی،
این همه سایت و پایگاه اطلاع رسانی وجود دارد.
اگر شما واقعا دغدغه دیگری به جز اخبار علمی ندارید پس بروید به همان ها سر بزنید زیرا که:

عرض خود می بری و زحمت ما می داری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
1
3
نمایندگان محترم در بحث استیضاح کوتاه نیایند تا شرمنده ملت و کساتی که به آنها رای داده اند نباشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
3
2
نه وجود یک روحانی و نظارت ان باعث تطهیر و باعث جلوگیری از هرگونه شک وشبهه در امر ذبح دام میشود.
لقمه حرام را وارد سفره مردم نکنید. هرکسی یک مسیولیتی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
1
1
اگریک دامپزشک درطی 90روزدوره ماموریت حداقل 500تن گوشت رانظارت کندهزینه نظارت بهداشتی 40تومان درهرکیلو گوشت میشودوفعلامتهم اصلی افزایش قیمت گوشت به 140هزارتومان همین 40تومان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
2
2
با سلام
از دیدگاه دین اسلام، اجتناب نکردن از مال حرام مورد نکوهش بوده و حرام است، و اثرات سوئی بر جان و دل آدمی و خانواده او گذاشته و بسیاری از گناهان، ریشه در آلودگی روح آدمی دارد. هم‌چنین، محیط در رفتار آدمی تاثیر داشته و نقش بسیار اساسی در تربیت یا تخریب شخصیّت انسان دارد. لذا وجود ناظرین گرانقدر ذبح شرعی باعث میشود که مسلمین یقین پیدا کنند که گوشت مصرفی انها در شرایط شرعی و اسلامی ذبح و تهیه شده است.
من الله التوفیق
دکتر عظیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
1
1
هر کسی بهتر است به کار خودش برسد.
همکاران دامپزشک با مسایل شرعی کاری نداشته باشید
چون‌ در حیطه کاری و تخصص شما نیست.
شما به انگل ها و زنجیره سرمایی عنایت داشته باشید.
اما در مورد مسائل شرعی هر کشوری با توجه به اعتقادات مذهبی مردم قوانین و وظایف قانونی و شرعی دارد
بطور مثال چون‌ یهودی ها به نوع خاصی از کشتار اعتقاد دارند به نام کوشر kösher بدین جهت فقط در برزیل 11نفر ناظر شرعی دارند. در غیر این صورت از ورود گوشت‌ به کشور جلوگیری نموده و مردم کشورشان از گوشت هایی که به طریقه کوشر کشتار نشده باشند خودداری نموده و آنها را حرام می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
به به ،آقای kosher مشتاق دیدار.شما سرت رو زیر برف کردی .گمان میکنی چه کسانی تو لغو اعزام ها دخیل بوده اند پس ما اگر اشکار سخن می گوییم صادقتریم تا اینکه در خفا تصمیم بر حذف بهداشت و ناطر بهداستی بگیریم البته کهر درستی هم هست گوشتی نمونده که ناطر بخواهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
آقای کوشر شما از دین یهود حمایت می کنید یا از دین اسلام.

اولا بر همه مسلمانان واجب است که احکام شرع را یادبگیرند. پس اصولاً همه و علی الخصوص دامپزشکان دولتی که آزمون عقیدتی داده اند و پس از گذراندن دوره های گزینش و ....ضمن خدمت و ... استخدام رسمی شده اند ، احکام ذبح را می دانند .
دوماً
کسی که در مکه قربانی می کند و مطابق احکام شریعت باید خودش هم قربانی کند یا وکیل بگیرد (در اسلام روز دهم ذی الحجّه هر سال به نام«عید قربان»یا«اضحی» مراسمی برگزار می‌شود.در این روز حاجیان پس از وقوف در عرفات و مشعر، به «منا»می‌روند و قربانی می‌کنند.در این روز برای حاجیان در«منا»قربانی واجب و برای سایر مسلمانان که به زیارت نرفته‌اند مستحبّ مؤکّد است.) می تواند بر ذبح شرعی نظارت کند. والسلام
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
1
1
خوردن گوشتی دامی که با حضور ناظر بهداشتی و بدون حضور ناظر شرعی کشتار شده هزاران بار بهتر از گوشتیه که بدون دامپزشک و با حضور ناظر شرعی کشتار شده
در شرایط بحرانی حتی اگر با علم و آگاهی گوشت حرام بخوری بهتر از اینه که گوشت غیر بهداشتی و بیمار مصرف کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
1
0
احسنت به اين نماينده مجلس
تو همين ايران چقدر ناظرين شرعي در خط كشتار حضور دارند.
وقتي بهشون گير دادن يه نفرو بعنوان نمايندشون برا نظارت بر خط معرفي ميكنن كه معمولا از كارگراي كشتارگاست. ولي دامپزشك نميتونه حضور نداشته باشه...
خداييش يه بررسي بكنين چن راس دام بخاطر بحث ذبح شرعي تو كشتارگاههاي داخل از چرخه كشتار حذف شده؟؟؟؟
ناظر محترم ذبح شرعي آيا انسان بايد بخاطر كار نكرده حقوق بگيره؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
1
از ابتداي اجراي قانون ذبح شرعي چن راس دام سنگين بدليل رعايت نشدن مسايل ذبح شرعي در كشتارگاههاي داخل كشور از چرخه مصرف حذف و معدوم گرديده است؟؟؟!!!
آيا پاسخ شما عزيزان عدد صفر نيست؟!!!
نظر شما
ادامه