کد خبر: ۴۸۰۸۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
در پی انتشار اخبار تعطیلی کارخانه واکسن‌سازی روناک مهاباد:
شرکت مذکور اقدام به تعدیل نیرو نموده است و این سازمان با فعالیت و تولید بر اساس مجوزهای صادره موافق بوده و حمایت‌های لازم را نیز داشته است ...


حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی نامه ای به تمامی ادارات کل دامپزشکی استان ها ابلاغ شده تا در راستای حمایت از تولیدات داخلی، استفاده از واکسن های تولید داخل به قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کردپرس، پس از انتشار گزارش تحت عنوان "بزرگترین کارخانه واکسن تب برفکی خاورمیانه در مهاباد تعطیل شد"، رییس اداره کار و رفاه اجتماعی مهاباد در واکنش به این موضوع گفت: بزرگترین تولیدکننده واکسن تب برفکی کشور در مهاباد همچنان فعال است.

خبرنگار کردپرس در گزارش خود نوشت؛ «کارخانه ایی در مهاباد توانسته به عنوان رقیبی برای کارخانه رازی تهران تلقی شود و حتی 80 درصد نیاز داخلی کشور را در تولید واکسب تب برفکی تامین کند. اما در این میان اصرار سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی کشور بر وارداتی که گرانتر از تولید داخلی تمام می شود کاملا مشخص نیست و این شائبه ها را در ذهن شکل می دهد که شاید این موفقیت برای واردکنندگان واکسن های تب برفکی چندان خوشایند نبوده که امروزه این بزرگترین تولید کننده واکسن تب برفکی خاورمیانه را به تعطیلی کشانده اند».

در این راستا رییس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص دلیل تعطیلی کارخانه تولید واکسن تب برفکی مهاباد در نامه ای به نماینده مهاباد اعلام کرد؛ «سازمان دامپزشکی کشور طی نامه ای به تمامی ادارات کل دامپزشکی استان ها ابلاغ کرده تا در راستای حمایت از تولیدات داخلی، استفاده از واکسن های تولید داخل جهت حداکثر پوشش ایمنی دام ها در مقابل تب برفکی به قید فوریت در دستور کار قرار گیرد».

این سازمان ادامه داد: «طبق مذاکره با اعضا هیات مدیره شرکت روناک، مشخص شد که این شرکت مذکور اقدام به تعدیل نیرو نموده است و این سازمان با فعالیت و تولید بر اساس مجوزهای صادره موافق بوده و حمایت های لازم را نیز داشته است».

امروز نیز رییس اداره کار و رفاه اجتماعی مهاباد در گفت و گو با خبرگزاری دولت در واکنش به خبر تعطیلی این واحد در خبرگزاری کردپرس با اشاره به اینکه فعالیت یکی از بزرگترین کارخانه های تولید واکسن تب برفکی کشور با عنوان «شرکت فرآورده های زیستی روناک» در این شهرستان به یک سوم کاهش پیدا کرده است، گفت: «برخلاف برخی از خبرها، فعالیت این واحد همچنان ادامه دارد.»

بارزان دانشمند افزود: «این واحد تولیدی به دلیل فروش نرفتن محصولات تولیدی خود مجبور شد تا فعالیت خود را کاهش دهد و از شمار نیروهای خود بکاهد.مسوولان این شهرستان در حال پیگیری رفع مشکل این واحد تولیدی هستند تا در اسرع وقت به ظرفیت تولید سابق برگردد».

مدیر فنی شرکت روناک هم با انتقاد از حمایت نکردن سازمان دامپزشکی کشور از این واحد تولیدی گفت: «تولیدات این شرکت هم اکنون تنها در چند استان کشور استفاده می شود.استفاده از محصولات جایگزین خارجی به جای محصولات این شرکت موجب شده تا انبار این شرکت با انباشت بیش از 2 میلیون دوز واکسن و فروش نرفتن آن مواجه شود و نتیجه آن کاهش نقدینگی و کاهش فعالیت است. این امر باعث شده تا میزان فعالیت این شرکت از سه شیفت کاری به یک شیفت کاهش پیدا کند و همین امر موجب تعدیل نیرو شده است.».

در هفته اخیر یکی از مسئولان کارخانه واکسن سازی تب برفکی روناک مهاباد در گفت و گو با خبرنگاران ادعا کرده بود؛ سازمان دامپزشکی کشور تنها مشتری مستقیم این کارخانه واکسن سازی است و عدم همکاری این سازمان در خصوص تامین مواد اولیه و مجوزهای مربوطه، منجر به تعطیلی این کارخانه شده و ۲۵ نفر از پرسنل آن که به طور مستقیم مشغول به‌کار بوده‌اند از کار بیکار شده‌اند.

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
2
2
واکسن روناک جزو باکیفیت ترین واکسن های تب برفکی حتی در حد مریال فرانسه است ولی متاسفانه سازمان دامپزشکی با انحصاری که در واکسن تب برفکی ایجاد کرده که صرفا واکسن باید از طریق ادارات توزیع شود و اجازه تلقیح آزاد و انتخاب نوع واکسن توسط کلینسین و دامدار را نمی دهد ...................... واکسن های بی کیفیت از هند و ترکیه ایجاد کرده که خسارات فراوانی به صنعت دامداری و دامپزشکی کشور وارد شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
1
2
واکسنهای تب برفکی داخلی روهمین ماه درکانون تب برفکی استفاده کردم بازهم ایمنی داد وغیراز دامداری درگیر هیچ دام جدیدی مبتلا نشد وسالها این تولیدات داخلی رو بر خارجی ترجیح دادم ورضایت کامل دارم هم واکسیناتورهستم هم دامدار دلیل استفاده از واکسن خارجی رو درک نمیکنم .بجای تخریب این کالای باارزش تولید داخل به موقع ودرست مصرف کردن آن رو نهادینه کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
1
4
تقصیر سازمان نیست، سیاست وزارت بر واردات است چه دام ، چه گوشت ، چه واکسن . حمایت از تولید داخل یک شعار افسانه ای که در این وزارت و ارکان آن بیشتر یک رویا است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
مجوز واردات واکسن ترکیه و هند را .......... مگر نمی دهد؟
سعید
|
Korea (the Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
انشالله که شعار نباشه...سازمان عمل کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
1
1
ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور ............... قبل از اینکه تعطیل می شد این کار را می کردین ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
3
واکسن های تولید رازی و روناک با ایمنی زایی بالا فقط چهل پنج روز تا دو ماه دوام ایمنی دارد بهتر فقط شعار ندیم یک راس دام سنگین در حال حاضر حدود بیست میلیون تومان ارزش داردو درصورت درگیری به بیماری تب برفکی خسارت زیادی را دامدار متحمل میشه بهتره کیفیت را بالا ببرند تا استقبال بیشتری از محصولات بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
2
2
در متن خبر فوق نوشته شده که :
«خبرنگار کردپرس در گزارش خود نوشت؛کارخانه ایی در مهاباد توانسته به عنوان رقیبی برای کارخانه رازی تهران تلقی شود و حتی 80 درصد نیاز داخلی کشور را در تولید واکسب تب برفکی تامین کند. »
80 درصد بازار را گرفته و حالا قصد حذف موسسه رازی و انحصار گرایی را دارد
انحصار در کل دنیا مردود است.
بازیچه دست نشویم
عده ای با بازی سیاسی قصد حذف موسسه رازی را دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
1
0
این یک ........... محض است که سازمان از تولید داخلی حمایت میکند.وارد نمودن واکسن به اصطلاح پلی واک ترکی و حذف تدریجی واکسن های ایرانی از اهداف اصلی سازمان زیر نظر وزارت جهاد میباشد ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
رقیب رازی بشه؟؟؟؟؟ خوبه دانش فنی ساخت این واکسن متعلق به رازیه و اگه اون نباشه روناکی وجود نداره. واقعا تا کجا قراره پیش برید با این حجم از بی انصافی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
توقع دارند که دانش فنی را مفت بگیرند و بازار را هم انحصاری در دست داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
دانش فنی و تجهیزات روناک با کارخانه مریال برابری می کند ولی مزاحم فروش انحصاری رازی شده (مشابه خودرو سازی) به خاطر این تنها کارخانه ای است که دو بار افتتاح شده 87 و 95 البته بار دوم با انتقال دانش فنی (شراکت اساتید رازی) و اینبار با بهم خوردن شراکت دوباره به بهانه های دیگر و فشار کاسبان واردات و عدم خرید سازمان روناک به تعطیلی کشانده می شود مگر مدیر کل استان می تواند واکسن بخرد؟ رئیس سازمان نمی داند خرید ها کلی و به سفارش سازمان انجام می شود و خودش باید امضا کند‌؟ یا دیگران همه کارها را انجام می دهند عجب شیر تو شیری است! تولید ملی اقتصاد مقاومتی، واردات، پورسانت، دستور رئیس سازمان به مدیر کل ها، انحصار فروش رازی به سازمان سردرگمی دامداران، مدیر کل ها، شبکه ها ، خنده های وارد کنندگان، ناله های دامداران، تلفات دامها، حقوق های هیات علمی اساتید رازی، داستان همچنان و هرسال تکرار می شود، افسوس که همگی خوابیم یا خود را به خواب می زنیم......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
لطفا اسیر دعواهای ساختگی رازی- روناک نشوید!
اینها ترفند ................. واردکننده واکسن از هند و ترکیه و حامیان آنها مجوز به دست شان ................ است
نظر شما
ادامه