کد خبر: ۴۸۰۹۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
 
 

«نغمه علی بیک زاده» در «گیتی آنلاین» نوشت:

صادرات دام زنده ایرانی و واردات دام زنده از کشورهای مختلف در حالی انجام می شود که ما وسیله ای برای تایید سلامت این حیوانات نداریم.

واردات دام زنده و صادرات دام بومی امری نگران کننده است. همه به خاطر داریم پروژه انتقال ببر سیبری به ایران که با هدف حفظ گونه ببر انجام شد با شکست مواجه شد. علت این شکست مرگ ببر سیبری در قرنطینه بود. در 13 دیماه 89 بر اثر ابتلا به بیماری مشمشه مُرد و علت آن را سازمان محیط زیست کشور نداشتن تکنولوژی لازم برای تشخیص سلامت حیوان اعلام کرد.

اینک این نگرانی وجود دارد که حیوانات وارداتی آلوده باشند و به لحاظ تحریم که امری اعلام شده است اگر این دام ها سلامت باشند جای تعجب دارد.

به هر حال کشور ما یک بار هزینه خرید و واردات خون آلوده را پرداخت کرده است و عاقلانه نیست که سلامت دام وارداتی را روی نفوس کشور بیازماییم.

یک مقام آگاه در پاسخ نگرانی هایی که وجود دارد گفت: بله این مسئله امری نگران کننده است و به همین لحاظ به سپاه سپرده شده است.

فکرش را بکنید نیروهای جان بر کف سپاه باید پاسخگوی سلامت گوشت حیوانات تراریخته وارداتی باشند.

واردات دام بر خلاف حفظ سلامت عمومی است. به خطر انداختن سلامت عمومی تمامیت ارضی را به مخاطره می اندازد و این امر صریحا مخالف قانون اساسی است.

به جای واردات باید از خروج دام جلوگیری شود و ورود و مصرف و نگهداری این گوسفندان وارداتی عاقلانه و وطن دوستانه نیست.

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
این شخص محترم نمی دانند که هنوز تولید و تکثیر حیوانات تراریخته به حد تجاری نرسیده است!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
1
پیش بینی و نظریه دقیق و جالبی است .
ناشناس
|
Luxembourg
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
2
این نگرانی کاملا منطقی است و آیا کنترلی وجود دارد که دامهای وارداتی واقعا ارجینال کشور مبدا مثل رومانی باشند و آیا کشتی از مقصد دیگری مثل سومالی که قیمت دام خیلی ارزان است و هزینه حمل کمتری می‌برد ولی از نظر بهداشتی سطح پایینی دارد بارگیری نشده و در بین راه اسناد عوض شده باشد.....
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
2
1
این متن فوق علمی را کدام دانشمند نوشته !از کی تا حالا گوسفند روانه کشتار گاه را با ببر روسی جایگذین ببر کاسپین مقایسه میکنند .آن طرح شکست خورد چون از اولش شکست خورده بود و فقط به دلیل اصرار سازمان محیط زیست دولت احمدی‌نژادببر های روسی وارد کشور شدند از این گذشته ببر های بیچاره اینجا در خود ایران به دلیل تغذیه از گوشت خر مبتلا به مشمشه مریض شدند .این داستان‌ها چی هست فکر میکنید الان گوسفند قاچاق وارد و خارج نمیشود و انواع بیماری ها با آنها وارد نمیشود ؟افغانستان و پاکستان با آن جمعیت دامی وانواع بیماری های دامی منبع ورود دام مریض برای کل منطقه است شما نگران رومانی که یک کشور اروپایی است هستید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
با این واردات بی رویه دام زنده بخصوص رقابت استاندران خراسان و س وب و استان های مرزی و فرمانداران شهر های مرزی که به رقابت جهت واردات دام افتاده اند بعید نیست سال دیگه انواع و اقسام بیماری های دامی و انسانی بخصوص شاربن، تب خوریزی دهنده کریمه کنگو و تب برفکی و... و این در حایست که متولیان شرایط و مدت زمان قرنطینه بنا به سلیقه واردکنندگان و متولیان استانی کم و زیاد می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
اگر قرنطینه مرزی سه هفته ای همراه با معاینات بالینی و پاراکلینیکی توسط کارشناسان مورد تایید سازمان دامپزشکی در کشور مبدا انجام شود و دام های زنده در مناطق دورافتاده مثل چابهار بلافاصله ترخیص و در کشتارگاه های مجهز صنعتی کشتار شوند خطرات در حداقل ممکن خواهند بود و این اغراق گویی ها جایی نخواهند داشت!
دکتر ناصر علیدادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
یک نگرانی کلاسیک وجود گزارشی است که از طریق استخوان ویروس تب برفکی به کشوری دیگر منتقل شده است.
بایستی توجه داشت که در شرایط پیش سرد به دلیل عدم وجود گلیکوژن ذخیره ای در استخوان ها همانند عضلات، امکان تولید اسید لاکتیک در استخوان گوسفند و در نتیجه از بین رفتن ویروس تب برفکی به علت تغییرات pH از بین می رود. در نتیجه، انتشار استخوان های خام گوسفند از بندر چابهار در سطح کشور می تواند بالقوه خطر آفرین باشد. فقط می توانیم به تفاوت ذائقه مردم ایران امیدوار باشیم که مردم ما به همه بخش های گوشت گوسفند علاقمندند و به ویژه با توجه به قیمت بسیار زیاد گوشت گوسفند بخش های استخوان دار آن را دور نمی ریزند و مثلا به شکل آب گوشتی و سوپ که ارزش غذایی بالایی هم دارد مورد استفاده قرار می دهند!
نظر شما
ادامه