کد خبر: ۴۸۱
دکتر امامی ‌رضوی با اشاره به آخرین شمار مبتلایان آنفلوآنزای خوکی در کشور که 328 اعلام شده است، گفت: همچنین بنا بر اعلام این مقام مسوول، تعداد موارد فوتی بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور به دو نفر رسید...
ytrty

معاون سلامت وزیر بهداشت، با رد هرگونه تاخیر در زمان بازگشایی مدارس به علت شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی در کشور، گفت:‌ تعطیلی کلی مدارس و تاخیر در بازگشایی مدارس منتفی است و در صورت نیاز، تعطیلی به صورت موردی انجام می‌شود.

دکتر سید حسن امامی رضوی، همچنین از ابلاغ دستورالعمل مقابله با آنفلوآنزای «نوع آ» ویژه دانش‌آموزان به مدارس خبر داد.

وی درباره تدابیر وزارت بهداشت جهت پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی در اماکن عمومی، اظهار کرد: در خصوص مترو و اماکن پر تراکمی که از میزان تردد فراوانی برخوردار هستند هنوز با مشکلی روبرو نشده‌ایم، اما در نظر داریم دستورالعملی خاص را برای این اماکن تهیه کنیم تا در صورت گرفتاری شمار فراوانی از افراد، تصمیم گیری شود و یا با شیوه اطلاع‌رسانی مناسب مانع از گسترش بیماری شویم.

دکتر امامی ‌رضوی با اشاره به آخرین شمار مبتلایان آنفلوآنزای خوکی در کشور که 328 اعلام شده است، گفت: همچنین بنا بر اعلام این مقام مسوول، تعداد موارد فوتی بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور به دو نفر رسید.

وی افزود: پیش از این زن 36 ساله اهل آذربایجان شرقی که مبتلا به بیماری شدید ریوی و معتاد نیز بود بر اثر تماس با فرد آلوده به این بیماری مبتلا شد که به علت ضعف سیستم ایمنی جان خود را از دست داد.

معاون سلامت وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این هفته هم پیرمرد 96 ساله‌ای به علت کهولت سن و ضعف ایمنی بدن با پنومونی شدید در بیمارستان بستری و نتیجه نمونه‌گیری مثبت ارزیابی شد که با وجود دریافت درمان مناسب به علت ضعف سیستم ایمنی فوت کرد.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، با گذشت حدود چهار ماه از زمان شروع اپیدمی جهان‌گیر بیماری آنفلوانزا نوع A، تاکنون این بیماری در 177 کشور جهان انتشار یافته و بیش از 200 هزار نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده و بیش از 1800 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در کشور ما نیز تاکنون 328 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 

 

نظر شما
ادامه