کد خبر: ۴۸۱۱۷
 
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ از معدوم سازی 24 تن پودر گوشت آلوده و سایر مواد اولیه خوراک دام در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر فردین حسین زاده» گفت: به دنبال رصد، پایش و نظارت بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور شهرستان و به ویژه برخورد با مراکز غیر مجاز و زیر زمینی، 24 تن پودر گوشت آلوده و مواد اولیه خوراک دام غیر قابل مصرف در شهرستان ساوجبلاغ کشف شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه این نظارت و بازرسی ها در تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت, بیان کرد: این کشفیات پس از انجام آزمایشات تکمیلی که با حضور نمایندگان دامپزشکی و تعزیرات شهرستان ساوجبلاغ همراه بود معدوم سازی شد.

وی از تشدید نظارت بر کارخانجات و واحدهای تولید خوراک دام و طیور شهرستان خبر داد و افزود: شناسایی مراکز غیر مجاز در دستور کار قرار دارد و مورد تأکید است.

این مسؤول در رابطه با کشفیات یاد شده اظهار کرد: این کشفیات همراه با مقدار 8 تن پودر گوشت, 2 تن پودر میوه و 14 تن مواد اولیه تولید خوراک دام بدون هویت و برچسب ثبت مشخصات بود که توسط کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی یافت شد.

حسین زاده ادامه داد: تمامی این کشفیات در یکی از مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام و طیور، کشف و ضبط شد؛ تمامی واحدهای تولیدی خوراک دام موظف هستند جهت فعالیت واجد مجوز دامپزشکی باشند و تولیدات آنها نیز با نظارت دامپزشکی به بازار عرضه شود.

حسین زاده خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت ترکیبات مورد استفاده در جیره غذایی دام و طیور و نقش آن در خواص کیفی و سلامت گوشت و شیر تولید شده و تاثیرات مستقیم استفاده از خوراک دام ناسالم و غیر استاندارد بر سلامت مصرف کنندگان مواد غذایی با منشاء دامی ، محصولات کارخانه های خوراک دام باید بصورت مستمر، بازدید، نمونه برداری و آزمایش شوند.
 
نظر شما
ادامه