کد خبر: ۴۹۳۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، ایلام، رابر و ریگان

 

همزمان با پنجمین روز از دهه فجر
بیست و ششمین شبکه دامپزشکی خراسان رضوی افتتاح شد


همزمان با پنجمین روز از دهه فجر، بیست و ششمین شبکه دامپزشکی خراسان رضوی کار خود را آغاز کرد.

دکتر جواد اعلمی، معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی که در مراسم افتتاح شبکه دامپزشکی شهرستان باخرز حضور یافته بود، اعلام داشت: باخرز با داشتن بافتی متمایل به دامداری، در تقسیمات اخیر کشوری از شهرستان تایباد منتزع شده و لازم بود تا در جهت حراست از سرمایه دامی مردم محروم این منطقه، اقدام های عملی و لازم صورت گیرد که ارتقای پست دامپزشکی منطقه به شبکه دامپزشکی شهرستان و تجهیز آن اولین اقدام به شمار می رود.
وی افزود: در حال حاضر 25 شبکه دامپزشکی در استان فعال هستند که با توجه به تقسیمات کشوری در سایر نقاط نیز به تناسب ظرفیت های منطقه، ایجاد و یا ارتقای توان دامپزشکی را دستور کار خود قرار داده ایم و بر این اساس فعالیت های پیشگیرانه و کنترلی در جهت جلوگیری از بروز بیماری های دامی ادامه دارد که از جمله آنها می توان به واکسیناسیون سراسری تب برفکی در تمامی نقاط استان و از جمله باخرز اشاره داشت.
اعلمی ضمن اشاره به شرایط و استعدادهای دامی باخرز، گفت: در حال حاضر 135 هزار گوسفند و بز، 12 هزار راس گاو وگوساله، 85 هزار قطعه طیور صنعتی و 29 هزار قطعه طیور بومی در 53 روستای شهرستان وجود دارد که از این تاریخ به بعد خدمات آن به طور مستقل از طریق شبکه دامپزشکی باخرز ارائه خواهد شد.
وی یادآور شد: بخش خصوصی دامپزشکی نیز همگام با بخش دولتی در این منطقه خدمات خود را تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان ارائه می دهد و در حال حاضر 2 داروخانه دامی، 2 مرکز و کلینیک بخش خصوصی و یک مرکز مایه کوبی با 3 واکسیناتور در حال فعالیت هستند.
خاطرنشان می سازد جلسه شورای اداری شهرستان به همین منظور در فرمانداری شهرستان باخرز با حضور سردار غفاری، معاون امنیتی انتظامی استانداری، دکتر اسدالهی، نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه اهل تسنن و تشیع، فرماندار و دیگر مسئولین محلی برگزار شد و سپس با حضور اعضای یادشده در شبکه دامپزشکی شهرستان، افتتاح آن صورت گرفت و هادی مولودی به عنوان سرپرست شبکه معرفی شد.

 

----------------------------------------

 

تکمیل سوابق آموزشی کارکنان اداره کل دامپزشکی استان ایلام
 
دکتر اعظمی مسئول آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: به دنبال فراهم شدن زمینه ثبت سوابق آموزشی کارکنان، با اسکن گواهی نامه های آموزشی در سامانه فراگیر به آدرس www.sto-areo.org  سوابق آموزشی کارکنان در سامانه مذکور ثبت گردید.
وی یادآورشد: با همت کارکنان دامپزشکی استان، این مهم انجام پذیرفته است.
دکتر اعظمی در پایان اعلام نمود عناوین دوره های آموزشی سال 89 پس از طرح در شورای پژوهش و آموزش اداره کل به سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور ارسال و پس از تصویب امکان نیاز سنجی دوره های سال 90 در سامانه فراگیر وزارت جهاد کشاورزی فراهم می آید.

 

----------------------------------------

 

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی رابر در 16 و 17 بهمن ماه سالجاری


رئیس شبکه دامپزشکی "رابر" اظهار داشت: شبکه دامپزشکی این شهرستان در نظر دارد در روزهای 16 و 17 بهمن ماه خدمات رایگان ارائه دهد.
فآطمه موحدی این خدمات را شامل واکسیناسیون دامها و سمپاشی جایگاه دامها، برگزاری کلاسهای آموزشی در خصوص شاربن و آنفلوانزای پرندگان و راههای مبارزه با اینگونه بیماریها عنوان کرد و افزود: یک اکیپ ثابت نیز با استقرار در شبکه دامپزشکی، آماده ارائه خدمات رایگان از قبیل ویزیت رایگان و سایر خدمات درمانی به دامداران می‌باشد.

 

----------------------------------------

 

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان خبر داد:
ارائه خدمات دامپزشکی رایگان در ریگان


مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: تمام خدمات دامپزشکی در ایام‌الله دهه فجر به صورت رایگان در اختیار دامداران این شهرستان قرار داده می‌شود.

حجت‌الله جعفری با اشاره به اقدامات دامپزشکی بعد از جریان سیل اخیر در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به رخداد سیل در ریگان تمامی دام‌های مناطق سیل‌زده ریگان بر علیه بیماری‌های شاربن و برسلولوز واکسینه شدند.
وی افزود: سه اکیپ در مناطق مختلف شهرستان ریگان بیش از 25‌هزار رأس دام را پس از سیل اخیر به صورت رایگان واکسینه کردند.
جعفری گفت: تمام خدمات دامپزشکی در ایام‌الله دهه فجر به صورت رایگان در اختیار دامداران شهرستان ریگان قرار داده می‌شود.
وی از احداث غرفه دستاوردهای شبکه دامپزشکی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مسابقه شتر سواری استان کرمان توسط شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان در هفته جاری برگزار می‌شود.
مدیر شبکه دامپزشکی ریگان از افتتاح شرکت خدماتی بهداشتی دامپزشکی و افتتاح سردخانه نگهدارنده مواد بیولوژیک و واکسن توسط بخش خصوصی در هفته جاری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس، در سیل اخیر در شهرستان ریگان بیش از یک‌هزار و 40 رأس دام تلف شدند و واکسینه سایر دام‌های ضروری نیز انجام شد.
در شهرستان ریگان بیش از 200‌هزار رأس دام سبک و 14‌هزار رأس دام سنگین نگهداری می‌شود و این شهرستان همواره در مسیر قاچاق دام از مرزهای شرقی کشور است.

 

 

نظر شما
ادامه