کد خبر: ۵۰۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی همدان، کاشمر، کرمان و مازندران

 

تیم طناب‌کشی بانوان اداره کل دامپزشکی استان همدان رتبه سوم مسابقات دهه فجر را از آن خود کرد


به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر یک دوره مسابقه طناب‌کشی بین بانوان تیمهای ادارات مختلف برگزار شد که در این مسابقات تیم طناب‌کشی اداره کل دامپزشکی استان همدان نیز با 11 تیم رقیب خود به رقابت پرداخته و در پایان به مقام سومی دست یافت.
خانم‌ها زهره زنجانی فرد، الهه الهیان، بدرالزمان صادقی، سعیده الوندی، معصومه زندیه، فاطمه گودرزی، آذر عبدالملکی، سمیرا ملکی، مولوده حبیبی (سرپرست تیم) به عنوان اعضای تیم اداره کل دامپزشکی همدان در این مسابقات حضور داشتند.

-------------------------------

 

انجام 3701 مورد بازرسی بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در کاشمر
 
اکیپ‌های نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی کاشمر از ابتدای سال جاری تا کنون 3701 مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، فروشگاه‌های مرغ و ماهی، سردخانه‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌های سطح شهر انجام دادند.


رییس شبکه دامپزشکی کاشمر با عنوان این خبر افزود: در طی این بازدیدها بیش از 1400 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی ضبط و معدوم و متخلفین با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
دکتر عارفی اضافه کرد: در طی این مدت همچنین 23 هزار و 351  لاشه دام در کشتارگاه دام کاشمر مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت که تعداد 28 لاشه به وزن بیش از 800 کیلوگرم به علت ابتلا به بیماری، غیر قابل مصرف تشخیص داده شده و معدوم شدند.

 

-------------------------------

 

رئیس اداره نظارت دامپزشکی کرمان خبر داد:
معدوم‌سازی 300 کیلوگرم مرغ منجمد فاقد تاریخ تولید در بردسیر


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: 300 کیلوگرم مرغ منجمد فاقد تاریخ تولید در بردسیر ضبط و معدوم شد.

آمنه زینلی اظهار داشت: بیش از 300 کیلوگرم مرغ منجمد فاقد تاریخ تولید در یکی از شهرستان‌های استان کرمان ضبط و معدوم شد.
وی افزود: در بازدیدی که از مراکز بسته‌بندی مواد خام دامی در شهرستان بردسیر انجام داد، مقدار 320 کیلوگرم ران مرغ که به صورت غیرمجاز و غیربهداشتی منجمد و بسته‌بندی شده و فاقد تاریخ تولید بود، ضبط و با حضور نماینده دادستانی و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان معدوم شد.
این مسئول گفت: در بازدید دیگری که از یکی از کشتارگاه‌های این شهرستان به عمل آمد، یک هزار و 280 کیلوگرم پای مرغ که در شرایط غیر بهداشتی نگهداری شده بود، ضبط و معدوم شد.
این مسئول با اشاره به مخاطرات مصرف فرآورده‌های فاسد و غیربهداشتی خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری هر فرآورده بستگی به نحوه تولید و استحصال، اعم از گرم و منجمد متفاوت دارد و مراکز نگهداری و بسته‌بندی باید این شرایط را رعایت کنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بیان داشت: به منظور اطمینان از سلامت و عدم ایجاد فساد در فرآورده‌های خام دامی پس از تنظیم دمای نگهداری باید برچسب تاریخ تولید و انقضا برروی بسته‌بندی فرآورده درج شود.
زینلی با توصیه به مصرف کنندگان عنوان کرد: فرآورده‌هایی که تأیید بهداشتی دامپزشکی و همچنین تاریخ تولید و انقضا را نداشته باشد، از نظر این اداره کل غیرقابل مصرف هستند و به مصرف کنندگان توصیه می‌شود، از مصرف این گونه مواد پرهیز کنند.

 

---------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران مطرح کرد؛
کامیون‌های حمل مرغ زنده مهم‌ترین عامل انتقال‌ بیماری‌های طیور


مدیرکل دامپزشکی مازندران کامیون‌های حمل مرغ زنده را مهم‌ترین عامل انتقال بیماری‌های طیور عنوان کرد.

جلسه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان در دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.
‌مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در این نشست گفت‌: با توجه به اقدامات پیشگیرانه مناسب در استان فعلاً از لحاظ بیماری در وضعیت خوبی قرار داریم اما با توجه به ظرفیت جوجه‌ریزی بالا در استان و تراکم بالا و تردد کامیون‌های حمل مرغ زنده که از مهم‌ترین عامل انتقال‌دهنده بیماری هستند باید نگران موضوع باشیم.
دکتر مجید مختاری همکاری مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها را در این امر مهم خواند و گفت: موضوع باید در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان با ریاست فرماندار مطرح شده و با جدیت موضوع پیگیری شود.
مختاری کامیون‌های حمل مرغ زنده را از مهم‌ترین عوامل انتقال دهنده بیماری‌های طیور دانست و افزود: در بحث حمل و نقل مرغ زنده از واحد به کشتارگاه با توجه به عدم رعایت مسائل بهداشتی نظیر عدم شستشوی سبدهای حمل با مواد ضد عفونی‌کننده می‌تواند عامل انتقال بیماری‌های طیور در واحدهای دیگر شود که باید این امر مهم و جدی گرفته شود.
عنایت‌الله تورنگ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه مازندران از قطب‌های اصلی صنعت پرورش طیور در کشور مطرح بوده و حدود 70 درصد جوجه‌های مادر گوشتی و 35 درصد جوجه یک‌روزه گوشتی در مازندران تولید و به استان‌های دیگر صادر می‌کند باید نسبت به بروز بیماری‌های طیور بسیار حساس باشیم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ملکی
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
0
0
مرحبا به همکاران عزیزمان در استان همدان
یادش به خیر که در یکی از ماموریت ها مهمانشان بودیم
خدا را شکر که کسب مقام برتر داشتید
حال اگر برنده هم نمی شدید
مطمئن هستم حسابی خندیده اید
با آرزوی شادی روزافزونتان
عادل
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
0
دم اقای عارفی گرم.کاشمریا همیشه کارشون درسته.بازم مارو درجریان خبرهای کاشمر بذادید.مرسی.
نظر شما
ادامه