کد خبر: ۵۱۰۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

«خزرآنلاین نوشت:

اگر دامپزشکی گیلان سرعتی را که در ارسال جوابیه داشته، در معدوم سازی این دام ها هم داشت، حالا این دام های بیمار به خورد مردم داده نمیشد.

چندی پیش بود که خبری با عنوان "قابل توجه نهادهای نظارتی؛اقدام عجیب دامپزشکی رودسر و گوشت های آلوده ای که به خورد مردم داده شد!" در خروجی سایت منتشر شد. در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان گیلان در واکنش به این خبر جوابیه ایه ای را تحریریه خزرآنلاین ارسال نمود.

 

 در پاسخ به این جوابیه باید گفت:

1. گویا مسئولان دامپزشکی گیلان به شدت از احاله اقدامشان به نهادهای نظارتی برآشفته شده اند. این در حالی است که عملا وظیفه نهادهای نظارتی همانطور که از نامشان پیدا است نظارت بر عملکرد دستگاه هایی است که همچون دامپزشکی گیلان از بودجه بیت المال ارتزاق میکند. حالا اینکه چرا حواله دادن عملکرد اداره کل دامپزشکی به نهادهای نظارتی تا این حد برای مسئولین این اداره کل گران آمده است، سوالی است که پاسخ آن بر عهده افکار عمومی می باشد اگرچه از قدیم گفته اند آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

2. در این جوابیه آمده است که بر اساس گزارش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هیچ موردی از فوت بر اثر تب کریمه کنگو در شهرستان رودسر واصل نشده است!!

در پاسخ به این ادعا باید گفت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح پنجشنبه بیستم تیر 98 در گفتگو با شبکه باران صراحتاً خبر از اطلاع 14 نفر به تب کریمه کنگو داده و گفته بود یک پیرمرد 70 ساله رودسری به واسطه ی ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده است.

حالا چگونه اداره کل دامپزشکی استان گیلان مدعی می شود که ادعای مرگ یک نفر در رودسر به علت ابتلا به این بیماری نادرست است، سوالی است که مسئولان این اداره می بایست پاسخگوی آن باشند.

3. در قسمت دیگری از این جوابیه آمده است که خبرنگار خزرآنلاین، با لحنی تمسخرآمیز نسبت به ارائه فرصت 20 روزه به دامدار برای معدوم سازی دام های بیمار اعتراض کرده است.

اگرچه اعتراض خبرنگار خزرآنلاین، نسبت به این موضوع کماکان پابرجا و صد البته درست بوده است اما عجیب است که چگونه مسئولین دامپزشکی گیلان از یک نوشته به لحن نویسنده اش پی می برند؟! بی تردید موضوع سلامت مردم و موارد وابسته به آن به هیچ عنوان محلی برای تمسخر نیست و نویسنده مطلب هم برخلاف ادعای مسئولان دامپزشکی استان چنین قصد و غرضی نداشته است.

4. در هیچ کجای مطلب نیامده است که 5 راس دام آلوده مبتلا به تب کریمه کنگو بوده اند بلکه نویسنده مطلب به این موضوع اشاره کرده است که بیماری مشترک این روزها بین دام و انسان تب کریمه کنگو می باشد که البته ادعای درستی هم بوده است.

5. در بخشی از جوابیه به استناد ماده 9 آیین نامه اجرایی ریشه کنی بروسلوز، آمده است: «صاحب گاو یا گله موظف است بلافاصله دام مبتلای خود را پس از تشخیص اداره ریشه کنی، در محلی کاملا مجزا در دامداری خود نگهداری نموده و بر اساس زمان بندی که از اداره مزبور (دامپزشکی) تعیین می شود، به کشتارگاه اعزام نماید. همچنین بر اساس ماده 23 همین آیین نامه چنانچه دامدار دام مبتلا به بیماری را در وقت مقرر به کشتارگاه اعزام ننماید، دام مبتلا به بیماری پس از اتمام مهلت مقرر، بدون پرداخت غرامت و با کمک نیروی انتظامی به کشتارگاه منتقل و کشتارخواهد شد.»

عجیب است که دامپزشکی استان گیلان در پاسخ به قصور خود، عذر بدتر از گناه می آورد! آنچه که مورد سوال نویسنده بوده است، این بوده که چرا دامپزشکی گیلان به دامدار متخلف فرصت زیادی برای معدوم سازی دام ها داده است؟ همانطور که در آیین نامه اجرایی قانون آمده، زمان بندی معدوم سازی برعهده سازمان دامپزشکی است. آیا ارائه فرصت 20 روزه به یک دامدار برای معدوم سازی دام های بیمار خود آن هم در فصل گرم سال که بیماری های مشترک دام و انسان رواج می یابد، فرصت زیادی نبوده است؟!

استناد به آیین نامه ای که نه تنها در آن پاسخی به سوال خبرنگار خزرآنلاین موجود نبوده بلکه خود موید قصور سازمان دامپزشکی در ارائه فرصت زیاد به یک دامدار متخلف است، چیزی جز سفسطه و فرار رو به جلو خواهد بود؟! نویسنده هیچ کجا نگفته است که اقدام اداره کل دامپزشکی غیرقانونی بوده است بلکه سوال نویسنده این بوده که چرا فرصت زیادی به دامدار برای معدوم سازی این دام ها داده شده است؟ فرصتی که در آن دامدار به جای معرفی دام ها به کشتارگاه، اقدام به فروش آنها میکند؟!ا

اگر دامپزشکی گیلان سرعتی را که در ارسال جوابیه داشته، در معدوم سازی این دام ها هم داشت، حالا این دام های بیمار به خورد مردم داده نمیشد.

6. در پایان با توجه به تاکید اداره کل دامپزشکی بر حق قانونی خود مبنی بر شکایت به مراجع قضایی، یادآور می شویم که صد البته چنین حقی برای این اداره وجود دارد اما بهتر است مسئولین دامپزشکی پیش از تهمت زنی به تحریریه خزرآنلاین، تشخیص چنین مواردی را بر عهده قضات شریف و خداترس قرار داده و به جای تعیین تکلیف در امورات دستگاه قضایی و حضور در نقش کارشناسان کشف جرم، تمرکز بیشتری در ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب داشته باشند. 

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
3
4
در این مورد کاری که دامپزشکی رودسر انجام داد درست بود عین قانون عمل کرد و خبری که خزر آنلاین روش کار کرده بود جانبدارانه و کذب بود دقیقا مشخصه یکی تو خزر آنلاین با دامپزشکی گیلان خوب نیست
دامدار
|
Australia
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
2
این نامه منتشر شده فاقد امضا و شماره است و هیچ ارزش قانونی ندارد....................
نظر شما
ادامه