کد خبر: ۵۱۷۹

حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه میهن با اعلام خبر منتفی شدن واردات تخم مرغ گفت‌: عرضه مستقیم تخم مرغ در 5 نمایشگاه تهران به قیمت هر کیلویی 1950 تومان از دیروز آغاز شده است.

هدایت اصغری با اعلام منتفی شدن واردات تخم مرغ به کشور ،‌اظهار داشت:‌ طبق توافقی که صورت گرفته عرضه مستقیم تخم مرغ در بازار از دیروز به قیمت هر کیلویی یک هزار و 950 تومان شروع شده و نیازی به واردات وجود ندارد.
مدیر عامل اتحادیه میهن با بیان اینکه هدف از این عرضه مستقیم تنظیم قیمت بازار است، افزود: این عرضه در 5 نمایشگاه عرضه مستقیم در تهران وجود دارد و به سازمان میادین هم پیشنهاد عرضه داده شده است.
وی افزود: به تمام استانها هم ابلاغ شده تا تولید خود را متمرکز کنند تا مشکلی از لحاظ تامین نباشد اما اگر به هر دلیل نیاز به واردات هم بود از طریق اتحادیه عمل خواهد شد.
اصغری با بیان اینکه در حال حاضر در بازار هر شانه تخم مرغ تا 6 هزار تومان هم به فروش می‌رسد، گفت: قیمت منطقی شانه‌ای 4 هزار و 500 تومان و دانه ای 150 تومان است.
مدیر عامل اتحادیه میهن با تاکید به اینکه در حال حاضر هیچ نیازی به واردات تخم مرغ نیست، گفت: در صورتی که برخی بخواهند این واردات صورت گیرد قیمت آن قطعا از کیلویی یک هزار و 950 تومان پایین‌تر نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، طی روزهای اخیر قیمت هر عد تخم مرغ در بازار از 120 تومان به 200 تومان رسید که کارشناسان گسترش بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا را دلیل آن می‌دانستند که به دنبال آن وزارت بازرگانی تعرفه واردات این محصول را صفر عنوان کرد.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه