کد خبر: ۵۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: امسال حدود 20 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای نوع Aدر کشور فوت کردند.

دکتر محمد مهدی گویا افزود: این مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A افرادی بودند که بیماریهای زمینه ای از جمله قلبی، ریوی، تنفسی و غیره داشتند و اقدام به ترزیق واکسن آنفلوآنزا نیز نکرده بودند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل، این افراد وقتی دچار آنفلوآنزای نوع A شدند، سیستم بدنی آنها در برابر ویروس این بیماری بسیار ضعیف بود و منجر به مرگ آنها شد.

گویا با بیان این که سایر افراد مبتلا به این بیماری نیز بهبود یافته اند، ادامه داد: اکنون موارد جدید ابتلا به آنفلوآنزای نوع A در کشور گزارش نشده است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت توصیه کرد: افراد برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید مرتب دستهای خود را بشویند، زیرا این ویروس از طریق دست و تنفس منتقل می‌شود.

گویا با تاکید بر اینکه درمان آنفلوآنزا نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارد و با مصرف قرص استامینوفن و مایعات فراوان در مدت سه تا پنج روز خوب می‌شود، گفت: مبتلایان به این بیماری باید از تماس با دیگران پرهیز کنند که در این صورت شانس انتقال بیماری کم می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hamid
|
-
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
ای کاش در همین حد هم سازمان دامپزشکی جرات داشت
نظر شما
ادامه