کد خبر: ۵۱۹۵

حکیم مهر - به منظور تامین ماهی قزل آلای مورد نیاز شب عید، روزانه 25 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان و دهها تن ماهیهای گرمابی و سایر گونه های آبزی در بازارهای تهران توزیع می شود.

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان ماهی سردابی با اعلام این مطلب گفت: به منظور تامین ماهی مورد نیاز شبهای پایانی سال، عرضه ماهی در بازارهای داخلی کشور به ویژه تهران افزایش یافته و به صورت مستمر روزانه 25 تن قزل آلا در تهران عرضه می شود.

محمدتقی لشکری افزود: علاوه بر عرضه قزل آلا به علت کاهش صید ماهی سفید، سایر گونه های آبزی نظیر ماهیهای گرمابی و میگو نیز با افزایش عرضه در مراکز عرضه محصولات غذایی و سطح شهر توزیع می شود که قیمت آن نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر، قیمت عرضه هر کیلوگرم ماهی قزل آلا چهار هزار و 200 تومان نزد مصرف کننده است که نسبت به سال گذشته 200 تومان کاهش داشته است.

لشکری ادامه داد: قیمت کنونی نیز به علت سیستم معیوب توزیع با یک هزار تا یک هزار و 200 تومان افزایش به دست مصرف کننده می رسد. چرا که دلالان، بازار توزیع ماهی قزل آلا را در اختیار خود گرفته اند.

بسته حمایتی شیلات ارایه نشده است

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان ماهی سردابی یادآور شد: در حالی که پرورش دهندگان ماهی قزل آلا طی تفاهمنامه ای متعهد شده بودند قیمت این فرآورده آبزی را کنترل کرده و عرضه مستمر آن را با حداقل نوسان قیمت در بازار دنبال کنند و دولت نیز متعهد شده بود که با ارائه بسته های حمایتی از آنها حمایت کند، با وجود کاهش قیمتها توسط تولیدکنندگان، مسئوولان به وعده های خود عمل نکرده اند.

وی تصریح کرد: بسته حمایتی شیلات که باید به پرداخت تسهیلات اعتباری با بهره چهار درصد در جریان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به کمک پرورش دهندگان می آمد، تاکنون اجرایی نشده است.

لشکری تاکید کرد: در همین راستا، نامه ای از سوی 30 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون تعاون مجلس امضا و به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است تا هرچه سریعتر نسبت به پرداخت بسته های حمایتی اقدام کنند.

 

نظر شما
ادامه