کد خبر: ۵۲۰۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید زیرساخت‌های لازم برای تجهیز پزشکان به دستگاه کارت‌خوان فراهم شود نه این‌که تنها رویکرد تهدید و جریمه در پیش گرفته شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمدحسین قربانی» با اشاره به پایان مهلت ثبت نام فعالان بخش درمان اعم از صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در سامانه صندوق فروش از اول مهرماه گفت: با موضوع گرفتن مالیات از همه اقشار موافق هستم، هیچ استثنایی در این باره وجود ندارد انتظار هم می‌رود که جامعه پزشکی پیش‌قراول باشد. البته که پزشکان قانونمند هستند، اما رسانه‌ای کردن این موضوع و تلقین به جامعه مبنی بر عدم پرداخت مالیات از سوی جامعه پزشکی باعث تخریب آنها شد که به صلاح نبود.

وی توضیح داد: سازمان امور مالیاتی باید در چارچوب قانون برای دریافت مالیات از جامعه پزشکی اقدام کند نه این‌که تنها نصب کارت‌خوان به معنای گرفتن مالیات از پزشکان باشد، چون کارت‌خوان راهکاری برای تسهیل کار بیماران و راحتی آنها در پرداخت پول بود تا بیماران ناچار به حمل و نقل پول نقد نباشند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جامع مدیریت سامانه‌های صندوق‌های فروش اظهار کرد: متاسفانه در رسانه‌ها به خصوص صداوسیما طوری موضوع منعکس شده که باعث جریحه‌دار شدن جامعه پزشکی شده است حال این‌که زیرساخت‌های لازم برای ثبت نام جامعه پزشکی در سامانه صندوق فروش فراهم نیست تنها سامانه ۱۱ رقمی به پزشکان معرفی شده ولی نحوه‌ی ارتباط با آن مشخص نیست به طوری که پزشکان برای اتصال به سیستم بانکی و نصب این سامانه با گرفتاری‌ها و بوروکراسی اداری مواجهند. یک پزشک برای گرفتن یک دستگاه کارت‌خوان حتی ممکن است ۱۰ روز از وقتش را بگذارد که همه اینها موانع پیش روست که سازمان امور مالیاتی و نظام پزشکی می‌توانند این وضعیت را سامان دهند.

قربانی در جمع‌بندی گفت: به جای آنکه پزشکان را تهدید به جریمه در صورت عدم استفاده از پایانه فروش کنند باید زیرساخت‌ها فراهم شود نه این‌که انگشت اشاره به سمت پزشکان رود کسانی که خود پیش قراول قانون‌مداری هستند و تلاش کرده مالیات‌شان را پرداخت کنند.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Spain
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
0
بعد اینکه وزیر بهداشت قبلی دکتر قاضی زاده هاشمی در قالب طرح تحول سلامت اونقدر به پزشکان حال داد و جامعه رو نسبت به پزشکان بد بین و عصبی کرد حالا سیاست های دولت حمله و تخریب پرشکان است که کمی جبران قبل بکنه!! ما دامپزشکان هم شدیم این وسط آش نخورده و دهن سوخته و قربانی پزشکان...!
ناشناس
|
France
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
0
دامپزشکان باید از مالیات معاف باشند
نظر شما
ادامه