کد خبر: ۵۲۰۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر


مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی سازمان دامپزشکی کشور در جلسه اجرای طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ در ساری شرکت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، جلسه اجرای طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ با حضور مدیر کل امور هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران، مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل دامپزشکی مازندران، جمعی از کارشناسان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی و مدیران عامل کشتارگاه های صنعتی طیور استان مازندران صبح روز چهارشنبه 27 شهریورماه در سالن جلسات دامپزشکی استان تشکیل شد.

در این جلسه «دکتر برومندفر» مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی سازمان دامپزشکی کشور هدف از اجرای این طرح را ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و حفظ حقوق شهروندی و رضایت مصرف کنندگان برشمرد و بر اجرای این طرح در مهرماه سال جاری بصورت ملی در سراسر کشور تاکید کرد.

وی در ادامه اظهار داشت، با اجرای این طرح تلاش می کنیم تا در عرضه مرغ سالم تر و بهداشتی تر به نقطه مطلوب تر برسیم و این یعنی که هم اکنون نیز مرغهای استحصالی از کشتارگاه های صنعتی طیور کشور که تحت نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتار و عرضه می شوند سالم و بهداشتی است و این یک حق مسلم خواهد بود که در درجه اول آحاد جامعه با صرف هزینه ای که دارند مواد پروتئینی کاملاً بهداشتی دریافت کنند و تولیدکنندگان در قبال تجهیزات و امکاناتی که دارند حق الزحمه خود را دریافت کنند.

«دکتر رضوانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران در این جلسه با بیان اینکه با رتبه بندی کشتارگاه های صنعتی طیور استان کیفیت گوشت مرغ تولیدی به  3 درجه رده بندی می شوند گفت، کشتارگاه هائیکه دارای خط 2 بوده یعنی تخلیه کامل اندرونه ها بصورت اتوماتیک توسط دستگاه های مکانیزه خارج می شوند در گرید A و سایر کشتارگاه های موجود در رده B قرار میگیرند و اینکه کشتارگاه هائیکه مجهز به دستگاه های مدرن و پیشرفته مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا می باشند در رده A+ قرار خواهند گرفت و هر یک از گریدها با قیمت متفاوت بر حسب کیفیت روانه بازار می شوند.

«گلچوب» مدیر کل امور هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران نیز از صاحبان کشتارگاه های طیور استان که در عرصه اقتصادی کشور به رونق تولید کمک میکنند تقدیر کرد و گفت، بدون شک با توجه به اینکه سلامت مصرف کنندگان در اجرای این طرح مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت این اقدام بطور دقیق مورد حمایت دولت خواهد بود و البته باید در این زمینه فرهنگ سازی شود تا مردم تفاوت را در تهیه گوشت مرغ با رتبه های مختلف احساس کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه پرسش هائی از نحوه و زمان اجرای طرح توسط مدیران عامل و صاحبان کشتارگاه های صنعتی طیور استان مطرح شد که مسئولین به این پرسش ها پاسخ گفتند.  

 


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
1
1
خداوکیلی این چه فونت بدریختیه که برا اسم و آرم سازمان انتخاب کردن ! از همین کج سلیقگی میشه پی به بقیه مشکلات برد !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
1
0
رنگش هم سبزززززززز
کشتارگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
1
0
جلسه بی نتیجه ای بود. هیچ برنا عملی قابل اجرا ندارند واقعا افراد کاربلد کجا هستند؟ روز به روز بدتر از دیروز
نظر شما
ادامه