کد خبر: ۵۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مجری طرح آنژی پارس از سرگیری مذاکرات برای بیمه آنژی پارس خبر داد و گفت: به دنبال دستور رییس جمهور درباره پوشش بیمه‌ای آنژی پارس و آیمود، هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر رفاه برگزار کردیم.

دکتر کامران معتمدی، دامپزشک و مجری طرح داروی آنژی پارس گفت: در پی جلسه با وزیر رفاه مقرر شد تا جلسه‌ای با کمیسیون شورای عالی بیمه برای کارشناسی نهایی بیمه آنژی پارس برگزار شود و بر اساس آن جلسه توافق نهایی برای بیمه آنژی پارس صورت گیرد.

وی افزود: برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی آنژی پارس وزارت رفاه مجددا بحث تخفیف در قیمت دارو را مطرح کرده است. این در حالی است که پیش از این شرکت سازنده دارو 20 درصد تخفیف را لحاظ کرده و همچنین طی دو سال گذشته و با توجه به افزایش تورم هیچگونه افزایشی در قیمت این دارو لحاظ نکرده‌ایم.

معتمدی افزود: وزارت رفاه برای بحث بیمه آنژی پارس خواستار گواهی از وزارت بهداشت شده مبنی بر آن که این دارو سه سال در بازار توزیع گسترده شده است. بر این اساس شرکت سازنده داروی آنژی پارس دهم ماه جاری نامه‌ای را به وزارت بهداشت برای صدور گواهی و همچنین نامه‌ای را به ریاست کمیسیون شورای عالی بیمه برای برگزاری جلسه ارسال کرده‌است اما هنوز پاسخ نامه‌هایمان را دریافت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه اندازی کلینیک‌های زخم پای دیابتی ادامه داد: تا انتهای نیمه اول سال آینده شش کلینیک زخم پای دیابتی در کشور راه اندازی شده و شرکت سازنده آنژی پارس از این کلینیک‌ها حمایت خواهد کرد تا بحث زخم پای دیابتی وارد کار اصولی و استانداردهای بین‌المللی شود. این کلینیک‌های تخصصی در سه شهر مشهد، تبریز، قزوین، اهواز، شیراز و اصفهان راه اندازی خواهد شد. این شش مرکز طوری در نظر گرفته شده‌اند که بتوانند نواحی مختلف کشور را پوشش دهند. همچنین در حدود سه مرکز زخم پای دیابتی نیز در استان تهران فعالند.

وی افزود: برای تاسیس هر کلینیک بین 25 تا 30 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم علاوه بر آن آموزش نیروی انسانی نیز برای این کلینیک‌ها پیش بینی شده است.

مجری طرح آنژی پارس با اشاره به ویزیت علمی استانی برای متخصصان در زمینه داروی آنژی پارس افزود: این ویزیت علمی برای 30 استان کشور در نظر گرفته شد که طی امسال فاز اول این موضوع در 15 استان کشور اجرایی شد و در سال آینده 15 استان دیگر تحت ویزیت علمی داروی آنژی پارس قرار می‌گیرند.

برنامه ریزی برای واردات لوسیون پیشگیری از ایجاد زخم پای دیابت

وی ادامه داد: زخم پای دیابت از درجه یک تا پنج و بر اساس میزان زخم درجه بندی می‌شود. داروی آنژی پارس از درجه سه به بالا را پوشش می‌دهد و بحث درمانی دارد. به این فکر هستیم تا قبل از آنکه بیمار به مرحله زخم برسد درمان‌های لازم برای وی صورت گیرد. به این ترتیب برای پیشگیری از ایجاد زخم پای دیابتی واردات لوسیون «foot inpensive care» برنامه ریزی کرده‌ایم به این ترتیب بیماران مستعد زخم پای دیابت می‌توانند برای جلوگیری از ایجاد زخم، پاهای خود را با این لوسیون چرب کنند.

وی افزود: قیمت این لوسیون حدود 46 هزار تومان است و برای یک ماه بیمار مصرف می‌شود. این لوسیون از کشور آمریکا وارد خواهد شد و در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز برای واردات مستقیم این لوسیون هستیم. لوسیون پیشگیری از زخم پای دیابت نیمه دوم سال آینده وارد بازار خواهد شد به این ترتیب مرحله صفر تا سه زخم پای دیابت نیز پوشش خواهد یافت.

اخذ مجوز واردات وسیله تشخیصی سرطان پستان

معتمدی از برنامه ریزی‌های انجام شده برای واردات وسیله‌ای برای تشخیص سرطان پستان خبر داد و گفت: در میان بیماریهای صعب العلاج، سرطان پستان یکی از بزرگترین مشکلاتی است که خطر آن احساس می‌شود. در حال حاضر معمولا سرطان پستان زمانی تشخیص داده می‌شود که این بیماری به مرحله پیشرفته رسیده است. بر این اساس لازم است تدابیری در نظر گرفته شود تا زنان بتوانند به صورت مانیتورینگ خانگی معاینات دقیق‌تری از خود داشته باشند تا این موضوع به تشخیص زودرس سرطان پستان کمک کند چرا که سرطان پستان هزینه‌های زیادی را برای بیماران به دنبال دارد و یک دوره درمان با «هرفت پین» حدود 36 میلیون تومان است که هزینه‌های اقتصادی زیادی را به خانوار تحمیل می‌کند.

معتمدی ادامه داد: به این ترتیب برای تشخیص زودرس سرطان پستان نیز مجوز واردات «لایف کیت» اخذ شده است. این وسیله امکان تشخیص دقیق‌تر و خانگی موارد مشکوک به سرطان پستان را فراهم می‌کند. برای دوره‌های آموزشی این وسیله از طریق همکاری با خانه‌های سلامت شهرداری آموزش‌های لازم در سه ماهه اول سال آتی آغاز خواهد شد. همچنین ویزیت علمی پزشکان نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: از فروردین ماه 90 نیز واردات این وسیله آغاز می‌شود. در حال حاضر 15 میلیون زن ایرانی در خطر ابتلا به سرطان پستان هستند که به کارگیری روشهای تشخیصی برای سرطان پستان بیش از پیش احساس می‌شود. قیمت این وسیله وارداتی حدود 45 هزار تومان است که حداقل برای یکسال قابل استفاده خواهد بود. این وسیله قدرت لامسه فرد را افزایش می‌دهد و به این ترتیب فرد می‌تواند از موارد مشکوک به سرطان به صورت خانگی مطلع شده و مراتب را با پزشک مربوطه در جریان بگذارد. این وسیله از طریق شبکه پخش در داروخانه خواهد بود.

معتمدی ادامه داد: مقرر شده بود که تا بهمن ماه امسال دو داروی دیگر و از جمله داروی زخم بستر از طرف شرکت پارس روس وارد بازار شود اما پروسه تایید این داروها در وزارت بهداشت طی نشده است. هرچند که جلسات کارشناسی این داروها از حدود 4 ماه گذشته آغاز شده است امیدواریم سال 90 این دو دارو نیز وارد بازار مصرف شوند.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر شاهو قهرمانی - رزیدنت پاتولوژی
|
-
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
0
زنده باد همکاران دامپزشک عزیز من!! اگرچه که بااااااز هم کسی قدرتون رو نمیدونه . . .

همه تونو در حد غیر قابل تصور دوست دارم!
نظر شما
ادامه