کد خبر: ۵۲۴۵

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: نمونه‌برداری بیماری احتمالی ویروسی از گونه ماهی آزاد دریایی استان مازندران انجام شد.

دکتر مجید مختاری افزود: اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان این اداره کل در راستای اجرای طرح مراقبت فعال و غیرفعال مراکز تکثیر ماهیان دریایی استان در سال 88 و 89 و حفظ و صیانت از گونه‌های ارزشمند آبزیان دریایی و شناسایی به موقع شیوع و بروز بیماری‌های مورد نظر و اولویت‌دار و در اینگونه مراکز، اقدام به نمونه‌برداری از «لارو» گونه ماهی آزاد دریای خزر از مرکز تکثیر و بازسازی آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت کرده است.
وی هدف از اجرای این طرح را بررسی لاروها از نظر وجود احتمالی عوامل پاتوژن ویروسی، باکتریایی، انگلی مورد نظر سازمان جهانی بهداشت دام دانست و گفت: در بررسی‌های اولیه در این اداره کل لاروهای مذکور عاری از عوامل پاتوژن باکتریایی و انگلی بوده ولی نمونه‌ها برای بررسی احتمالی وجود عوامل پاتوژن ویروسی به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مازندران همچنین از راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان مازندران در راستای خدمت‌رسانی مطلوب و بهینه با راه‌اندازی سیستم پیام‌رسان از طریق ارسال پیام‌های کوتاه بهداشتی برای عموم شهروندان به ویژه دامداران و مرغداران استان آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شهروندان در ارتباط با مسائل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان است.
مختاری افزود شهروندان می‌توانند بطور شبانه‌روزی با ارسال پیام به شماره 09395384213 اطلاعات مربوط به تخلفات بهداشتی در ارتباط با تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی را با این اداره کل در میان گذاشته تا اقدامات قانونی لازم صورت گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه