کد خبر: ۵۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - «دامشهر» جزو یکی از محدوده‌های خارجی شهر "قم" محسوب می‌شود و در حالی که کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های سنتی و قدیمی آن باید از یکسال قبل متوقف می‌شد، روند غیرقانونی فروش و کشتار دام همراه با قاچاق دام‌های بیمار پاکستانی در این محدوده شهری همچنان ادامه دارد.

این در حالیست که عابدینی پور ـ شهردار قم ـ با اعلام این که کمیته‌ای از سوی استانداری تهران موضوع رها شدن دام‌های بیمار و لاشه‌های آنها در بیابان‌های دامشهر را پیگیری کرده است گفت: در حال حاضر هیچ دام یا لاشه بیمار رها شده در بیابان‌های اطراف دامشهر وجود ندارد.

وی ضمن اذعان نسبت به این مساله که در چند ماه گذشته به دلیل رها شدن لاشه‌های بیمار در بیابان‌های اطراف محدوده دامشهر، بیماری‌هایی در این منطقه شایع شده بود، گفت: این مساله وجود داشت، اما در چند ماه اخیر به دلیل پیگیری‌های مستمر، این امر کنترل شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کمیته پیگیری این تخلف فعال و در حال بازدید مستمر از منطقه است و هیچ دام رها شده‌ای در این محدوده وجود ندارد.

شهردار قم یادآور شد: از چند سال گذشته موضوع انتقال کشتارگاه‌های سنتی و حذف آنها به منطقه دیگری غیر از دامشهر مطرح بوده، اما در سال جاری این موضوع به طور جدی پیگیری شده و امیدواریم در سال آینده یک کشتارگاه بزرگ با همکاری سازمان دامپزشکی و استانداری تهران، احداث شود.

این در حالیست که مشاهدات یک خبرنگار از این محدوده نیمه صنعتی، گویای آن بود که روند قاچاق دام‌های بیمار توسط برخی از اتباع پاکستانی به کشتارگاه‌های سنتی و قدیمی و البته غیر‌قانونی و به تبع آن رها شدن لاشه دام‌های بیمار در بیابان‌های اطراف این محدوده شهری، همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، علی‌رغم اظهارات مسوولان همچنان لاشه‌های تازه در محل مشاهده می‌شود و استخوان و پوست لاشه‌های رها شده متعفن هفته‌های قبل در بیابانهای یاد شده به وفور و کاملا در معرض دید قرار دارد.

نکته قابل توجه این که، به دلیل حضور تعداد قابل توجهی از سگ‌های ولگرد در این محدوده، از لاشه‌ دام‌های رها شده، در یک شبانه‌ روز چیزی جز پوست و استخوانشان باقی نمی‌ماند.

در کنار لاشه‌های دام‌های رها شده، لاشه سگ‌های ولگرد هم مشاهد می‌شود که این امر می‌تواند با اظهارات اهالی این محدوده مبنی بر مرگ سگ‌ها بر اثر خوردن این لاشه‌ها و بروز انواع بیماری، ارتباط داشته باشد.

به هر روی حدود یک ماه پیش نیز گزارشی مبنی بر بروز انواع بیماری در اثر رها شدن لاشه دام‌های بیمار در دامشهر در یکی از رسانه‌ها منتشر شده بود و مسوولان برای پیگیری آن قول داده‌ بودند، اما گویا این پیگیری آنطور که باید اجرایی نشده و لاشه‌های بیمار دام همچنان بر سر سفره سگ‌های ولگرد این محدوده گسترده است.

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
0
اون چیزی که نگران کننده هست، این وضعیته، حالا چرا نمایندگان مجلس به فکر تصویب قانون برای ممنوعیت نگهداری سگ خانگی شده خدا داند!!!! وضعیت بهداشتیه اینجا و بسیاری جاهای دیگر هست که خطرناکه و نه حضور سگی در خانه که به طور منظم تحت معاینه دامپزشک است.
نظر شما
ادامه