کد خبر: ۵۲۹۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس دانشگاه اردکان گفت:‌ این دانشگاه درسال تحصیلی جاری با راه‌اندازی و فعال کردن چهار رشته کارشناسی ارشد توانسته افتخار مهمی را کسب کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر فاطمه بهجتی اردکانی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مهندسی شیمی گرایش کاتالیست و ترموسینتیک راه اندازی و  رشته‌های محیط زیست گرایش تنوع زیستی و حیات وحش، باغبانی گرایش گیاهان دارویی و مشاوره گرایش مشاوره شغلی و مشاوره توانبخشی در دانشگاه اردکان فعال شد.

وی در ادامه رسالت دانشگاه را در حال حاضر تعامل و ارتباط مؤثر با صنعت و جامعه عنوان و اضافه کرد: کلینیک ارتباط با صنعت در شهرک صنعتی اردکان سال گذشته راه اندازی شده است و در خصوص ارتباط با جامعه نیز راه اندازی کانونهای تفکر توسط اعضای هیأت علمی از جمله برنامه‌های در دست اقدام می‌باشد.

رئیس دانشگاه اردکان با بیان اینکه این دانشگاه دومین دانشگاه جامع استان محسوب می‌شود به سفر گذشته وزیر علوم به اردکان اشاره  و اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد به ثمر رسیدن دستاوردهای  دانشگاه در قالب برنامه‌های سند راهبردی پنج ساله باشیم.

بهجتی اردکانی همچنین با اشاره به سیاست‌های وزارت علوم مبنی بر کیفی سازی دانشگاه‌ها گفت: در این رابطه اقدامات لازم در دانشگاه انجام شده و نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های شهر در جهت تقویت رشته‌های دایر دانشگاه صورت گرفته است.

وی مهارت افزایی دانشجویان را از دیگر دغدغه‌های دانشگاه برشمرد و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مهارتی را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه اردکان در ادامه از بهره برداری از ساختمان جدید تنها دانشکده دامپزشکی در بین دانشگاه‌های مرکز کشور در زیربنای ۳۷۵۰ مترمربع در سه طبقه در دانشگاه اردکان خبر داد و افزود: عملیات عمرانی ۲ طرح عمرانی دیگر نیز آغاز شده که  با رشد اعتبارات عمرانی دانشگاه که در سال جاری شاهد بودیم از پیشرفت خوبی نیز برخوردار می‌باشد.

بهجتی اردکانی همچنین با تشکر از حمایت‌های مسئولان شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از مسائل و سیاست‌های کلان آموزش عالی منطقه با تعامل خوبی که بین سایر مراکز آموزش عالی وجود دارد، پیگیری می‌شود.

وی همچنین با برشمردن افتخارات آموزشی، علمی و فرهنگی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه، راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی، ثبت بنیاد خیرین حامی دانشگاه، بهره برداری از ۲ باب خوابگاه خیری و برگزاری کنکور سراسری برای اولین بار را از دیگر دستاوردهای دانشگاه اردکان در یک ساله گذشته عنوان کرد.

در پایان این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز سؤالات خود را در مورد دانشگاه مطرح کردند که بهجتی اردکانی رئیس دانشگاه به آنها پاسخ گفت.

این دانشگاه ۷۵۰ دانشجوی جدیدالورود دارد و با ۵۰ کد رشته فعال سه هزار دانشجو را تاکنون جذب کرده است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
2
دوسال دیگه این می‌خواد دکترا بگیره ، امل می خواد دکترا بگیره حالا این ها دولتی هستن ولی از اون طرف ۵۰ تا ازادیگه هم شروع به دانشجو گرفتن می کنن و هیچ نظارتی نخواهد بود
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
1
3
"تنها دانشکده دامپزشکی در بین دانشگاه‌های مرکز کشور "
چه افتخار بزرگی واقعا آدم حیرت میکند
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
1
0
به امید موفقیت روز افزون دانشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان......برای هدف های عالی افتخار آفرین برای ایران عزیز..........
نظر شما
ادامه