کد خبر: ۵۴۵۶۰

با توجه به اینکه کشتارگاه صنعتی ایلام کمتر از 8 ماه است که مجددا احیا شده است، با بی توجهی محض مسوولان مواجه شده به نحوی که این واحد بزرگ تولیدی در آستانه ورشکستگی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، تعطیل یا نیمه فعال بودن بسیاری از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی ایلام سبب بیکاری بسیاری از کارگران شده، افرادی که هم اکنون زندگی خانواده را از طریق دریافت بیمه بیکاری می‌گذراند و نگران پایان کار هستند.

این امر مهم شاید به سبب عدم مسوولیت پذیری برخی مالکان در برابر کارگران است که امروز این سرنوشت را برای این افراد رقم زده‌اند، بنا بر گفته برخی از این افراد هدف اصلی کارفرمایشان دریافت تسهیلات بود.

مدیران استانی که برای بازی با افکار عمومی در محافل عمومی و خصوصی شعار حمایت از تولیدی‌ها سر می‌دهند، نشان داده حرف‌های آنان گذرا و فقط برای رسانه‌ای شدن است، نوبت که به محقق کردن وعده‌هایشان می‌رسد دست رد بر سینه‌ی تولید کننده و حتی بعضا سرمایه گذار می‌زنند و به دنبال تنش با این افراد هستند.

در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال «رونق تولید» نامگذاری کرده‌اند چرا مسولان استان حاضر به حل مشکلات موجود و حمایت از سرمایه گذاران نیستند، سوالی که برای اکثر تولیدکنندگان بی‌جواب مانده و به دنبال حل صورت مساله آن هستند.

کشتار روزانه تنها 10 دام در کشتارگاه بزرگ ایلام!

کشتارگاه صنعتی دام ایلام یکی از واحدهای تولیدی این استان است که بعد از دو سال تعطیلی حدود ۸ ماه است به عرصه‌ی فعالیت برگشته است، آن هم با حمایت خود سرمایه گذار، نه مسوولان مربوطه !

کشتار غیر مجاز و بی رویه در شهر ایلام، سبب شده در این مکان صنعتی بزرگ روزانه کمتر از ۱٠ دام سبک و سنگین ذبح شود، از سوی دیگر به غارت رفتن برخی زیرساخت‌ها در زمان عدم مدیریت،  کشتارگاه را هم اکنون با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

مسوولان در پاسخ به درخواست حمایت کشتارگاه جواب سربالا می‌دهند!

«محمد نبی امامی» مدیر کشتارگاه صنعتی دام اظهار داشت: حدود شش ماه است که مدیریت این مکان صنعتی را عهده دار شده‌ام اما در این مدت هیچ حمایتی از مسولان ندیده‌ام.

وی افزود: وقتی دلیل عدم حمایت را جویا می‌شویم تنها با جواب های سربالا روبرو می‌شویم و ناامید می‌شویم

مدیر کشتارگاه صنعتی دام ایلام با بیان اینکه در این کشتارگاه روزانه کمتر از ۱٠ دام سبک و سنگین ذبح می‌شود، تصریح کرد: پرداخت حقوق پرسنل و بیمه، حامل‌های انرژی و... ماهیانه ۱۵٠ میلیون تومان هزینه دارد و در مقابل درآمد کشتارگاه کمتر از ۱۵ میلیون تومان است.

لازم به ذکر است، پیش از آخرین احیا کشتارگاه ایلام، این واحد صنعتی و تولیدی حواشی بسیاری را به دنبال داشت، به نحوی که پس از واگذاری مجدد آن به بخش خصوصی گمان می‌شد حاشیه‌ها به پایان رسیده است. اما...

150 نفر اشتغال‌زایی در کشتارگاه ایلام

امامی ادامه داد: برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز با مسوولان دستگاه‌های مربوطه رایزنی انجام شده و به صورت مکرر این موضوع در اکثر دیدارها با مسوولان ارشد نیز یادآوری شده، ولی تاکنون بی نتیجه بوده است.

وی بیان کرد: به طور مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۱۵٠ نفر اشتغال‌زایی در این مکان ایجاد شده، تلاش می‌شود این تعداد افزایش یابد اما با عدم حمایت مسوولان این روال مقدور نیست.

امامی با بیان اینکه خط تولید بسته بندی گوشت نیز در این کشتارگاه فعال است، گفت: بعد از نا امید شدن از مسوولان، در راستای حمایت از قشر کم درآمد استان، تصمیم به تولید و توزیع گوشت گرم در غالب بسته بندی کردیم که این اقدام  نیز که در راستای ستاد تنظیم بازار صورت گرفت.

وی افزود: این تصمیم با مخالفت شدید برخی دستگاه‌های اجرایی مواجه شد، به طوری که در توزیع اخیر به دلیل ممانعت از فروش توسط یکی از دستگاه‌های اجرایی استان، کشتارگاه متحمل خسارت چشمگیری شد.

حتی هزارتومان تسهیلات هم ارائه نشده است

مدیر کشتارگاه صنعتی دام ایلام با بیان اینکه تاکنون هیچ تسهیلاتی به این مکان صنعتی اعطا نشده، اضافه کرد: حتی هزار تومان تسهیلات نتوانسته‌ایم دریافت کنیم، بارها و بارها در این راستا اقدام کردیم و در نهایت با بی اعتنایی مسوولان مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و دامپزشکی استان ایلام تنها حامیان کشتارگاه بوده‌اند، یادآور شد: شاید برخی مدیران استانی اصلا اطلاعی ندارند که فعال شدن مکان‌های تولیدی سبب رونق تولید و اشتغال‌زایی می‌شوند که به دنبال رفع موانع سر راه تولید کنندگان نیستند، یا شاید هم حفظ جایگاه ریاست و بله قربان گفتن اطرافیان طول نگاهشان را کوتاه کرده که اینچنین به رونق اقتصاد استان بی‌تفاوت هستند.

تعطیلی حدود نیمی از واحدهای صنعتی در ایلام!

لازم به ذکر است، طبق اعلام معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت و معدن استان ایلام بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی در استان وجود دارد که حدود نیمی از آنها غیرفعال هستند!

ضروری است در این باره از سوی مسوولانی که بعضا به فکر تولیدکنندگان نیستند، چاره اندیشی شود.

و باز هم عدم پاسخگویی مسوولان استان ...

گفتنی است در این راستا با رئیس شهرک‌های صنعتی ایلام تماس گرفته شد و دلیل این روال پرسیده شد، اما متاسفانه از پاسخگویی سرباز زده شد.

 

نظر شما
ادامه